Τα ελληνικά προϊόντα δείχνουν να
προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, όχι μόνο επειδή πιστεύουν ότι είναι μια λύση
για ανάκαμψη της οικονομικής κρίσης, αλλά κι επειδή έχουν πλέον πειστεί ότι
είναι εξίσου ποιοτικά με τα εισαγόμενα και πολλές φορές και σε καλύτερη τιμή.
«Υπάρχει υποσυνείδητα η ιδέα ότι τα
ελληνικά προϊόντα είναι πιο ακριβά και λιγότερο ποιοτικά από τα προϊόντα που
προέρχονται από το εξωτερικό. Αυτό όμως δεν ισχύει.
Ποιοτικά είναι εξίσου καλά με τα
εισαγόμενα προϊόντα, αλλά και στο θέμα της τιμής σε πολλές περιπτώσεις είναι
πιο φθηνά.
Ο κόσμος πρέπει να αρχίζει να το
αντιλαμβάνεται», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπεύθυνη επικοινωνίας του μη
κερδοσκοπικού οργανισμού προώθησης ελληνικών προϊόντων «Επιμένων ελληνικά»,
Λίζα Στεργίου.
«Το είδος που προσέχει περισσότερο
ως προς τη προέλευση, ο Έλληνας καταναλωτής είναι τα τρόφιμα.
Το μεγαλύτερο μέρος του μισθού
πηγαίνει στα τρόφιμα.
Δεν έχει σήμερα την πολυτέλεια να
κοιτάει άλλα προϊόντα», συνεχίζει.
Η Βούλα Κούρτη, υπάλληλος σε κατάστημα
εσωρούχων στο Περιστέρι δηλώνει ότι «οι πελάτες που έρχονται στο κατάστημά μας
προτιμούν να δώσουν ακόμα και περισσότερα χρήματα, αρκεί αυτό που θα αγοράσουν
να είναι ελληνικό».
Το ίδιο υποστηρίζει και ο Ανδρέας
Σερασκέρης, ιδιοκτήτης καταστήματος ενδυμάτων στη Νέα Ιωνία, λέγοντας ότι ο
Έλληνας προτιμά να αγοράζει ελληνικά ρούχα κι αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι
οι πελάτες προσέχουν πέρα από τη τιμή, τη χώρα προέλευσης τους. «Πολλές φορές
οι πελάτες από μόνοι τους διευκρινίζουν πως αναζητούν ελληνικής προέλευσης
προϊόντα κι ότι τα "ξενόφερτα" είναι αυτά που έχουν καταστρέψει τη
χώρα μας και την οικονομία μας».
Η Δέσποινα Τόγια, υπάλληλος σε
κατάστημα κρεοπωλείου στο Μαρούσι, δηλώνει: «Οι περισσότεροι ζητάνε τα κρέατα
να είναι ελληνικά.
Πολλές φορές δεν παίρνουν κάτι αν
δεν είναι. Υπάρχουν ακόμα κι αυτοί που λένε ότι δε θα αγόραζαν ποτέ κρέας που
προέρχεται από άλλες χώρες, επειδή φοβούνται μήπως δεν είναι τόσο ποιοτικά».
Η Έλενα Φιλιππακοπούλου,
καταναλώτρια που προτιμά τα ελληνικά προϊόντα και επιμένει στη στήριξη τοπικών
καταστημάτων δηλώνει: «επιλέγω να αγοράζω από τοπικά καταστήματα και όχι από
ξένες αλυσίδες που έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Οι τιμές πια κυμαίνονται στα ίδια
επίπεδα, αφού λόγω κρίσης δε μπορούν να σημειωθούν μεγάλες διαφορές.
Υπάρχει η αντίληψη ακόμη ότι είναι
καλύτερα τα εισαγόμενα, αλλά εγώ ως καταναλώτρια δε το πιστεύω».
Η Κέλλυ Μποζώνη είναι ακόμα μια
καταναλώτρια που δηλώνει: «Αγοράζω προϊόντα κυρίως με βάση την τιμή κι όχι τόσο
λόγω προέλευσης.
Αν όμως αυτά είναι και ελληνικά,
ακόμα καλύτερα γιατί έτσι στηρίζουμε παράλληλα την ελληνική οικονομία».
Πηγή: ΑΜΠΕ
Βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα
την έρευνα αυτή και για αυτό την αναπαράγω, σίγουρα όμως προσθέτοντας τις δικιές μου αρχές που δεν
είναι τίποτα άλλο από ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Δεν είναι
πολιτικής χεριάς η άποψη μου αυτή που οι εκάστου κυβερνόντες με το λίγο, λίγο
και με τον ένα ή άλλο τρόπο μας επέβαλαν το να ψωνίζουμε μόνο εισαγόμενα.
Είναι η
πραγματικότητα που φωνάζει.
Γιατί πώς να
το κάνουμε κύρια στα φρούτα, λαχανικά,
κρέατα και ψάρια τα Ελληνικά είναι ασύγκριτα μπροστά από τα εισαγόμενα.
Μου μοιάζει
αδιανόητο να αφήνουμε τα Ελληνικά μήλα και πορτοκάλια στην άκρη και για μερικά
σεντς διαφοράς να αγοράζουμε Αμερικάνικα ή Ισπανικά.
Μου φαίνεται
υπερβολή να μην αγοράζεις πατάτες Ελληνικές και ενδεχομένως στην διαφορά τιμής
που μπορεί να έχουν από αυτές τις Αιγύπτου ή της Γερμανίας, να αγοράζεις 2
μπανάνες λες και μεγαλώσαμε κάτω από τις μπανανιές και θα μας λείψουν.
Η χώρα μας
κύρια στην πρωτογενή παραγωγή είναι μοναδική και όχι μόνο αυτάρκης αλλά και με
δυνατότητες εξαγωγών.
Κάποτε είχε
και πρωτιές στην υφαντουργία, στα ναυπηγεία, στην ναυτιλία, στην ένδυση και
υπόδηση θα σας θυμίσω και σήμερα εισάγουμε ακόμα και μανταλάκια για το άπλωμα
της μπουγάδας, γεγονός που ουδείς αναφέρει.
Ας το
πιάσουμε από την αρχή μπας και ξανά σταθούμε στα πόδια μας.
Επιμένουμε
σε αγορές Ελληνικών προϊόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου