Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Κυριακή 1 Αυγούστου 2021

Συμπληρώματα διατροφής. Γενικότερα δεν είναι καραμέλες και ζελεδάκια για διασκέδαση.

Επί του προκειμένου, τα Ω3 λιπαρά είναι πραγματικά χρήσιμα, φορές έως και απαραίτητα 
για συγκεκριμένους λόγους και αιτίες.
Σίγουρα η λήψη τους σε υπερβολικές δοσολογίες θα έχει ανεπιθύμητες ενέργειες και πιθανά τελείως αντίθετα αποτελέσματα από τα ποθητά.
Αυτό ασφαλώς δε ισχύει μόνο για τα Ω3 λιπαρά οξέα.
Ισχύει για όλα τα συμπληρώματα διατροφής με πιο επικίνδυνα τα φαρμακευτικά βότανα ή πράσινα φάρμακα που δεν ανήκουν σε εκείνη την σπουδαία κατηγορία των προσαρμογόνων.


Γι’ αυτούς τους λόγους μεγάλο χρηματικό πρόστιμο δόθηκε στην εταιρία Moller’s για τα γνωστά ζελεδάκια με μουρουνέλαιο και συνάμα απαγόρευση των διαφημίσεων της.

Αυτό αποφάσισε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά από συλλογική αγωγή της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Συγκεκριμένα αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΚΠΟΙΖΩ:
Με την υπ’ αριθμόν201/2021 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που εκδόθηκε επί συλλογικής αγωγής της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ απαγορεύεται η προβολή από την τηλεόραση δύο διαφημίσεων Moller’s, καθώς κρίθηκαν παραπλανητικές.

Συγκεκριμένα παραπλανητική κρίθηκε διαφήμιση για τα ζελεδάκια Moller’s στην οποία πρωταγωνιστεί ένας μικρός μαθητής και διαφήμιση για το μουρουνέλαιο Moller’s που εκτυλίσσεται σε ιστιοφόρο και πρωταγωνιστεί μία κοπέλα.

Και οι δύο διαφημίσεις είχαν προβληθεί σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς το φθινόπωρο.

Η απόφαση τονίζει τόσο την ελληνική νομοθεσία για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσο και τους ειδικούς Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, σχετικά με την επισήμανση των συμπληρωμάτων διατροφής και τη διαφήμισή τους, αλλά και σχετικά με τους ισχυρισμούς υγείας που επιτρέπεται να περιλαμβάνουν οι διαφημίσεις αυτές, ώστε να μην παραπλανώνται οι καταναλωτές.

To Δικαστήριο έκρινε ότι σε καμία διαφήμιση Moller’s δεν αναφέρεται η συνιστώμενη ημερήσια δόση κατανάλωσης και η κατανάλωση γίνεται χωρίς περιορισμό, ενώ ειδικά για τα ζελεδάκια που απευθύνονται σε παιδιά, η κατανάλωση διαφημίζεται χωρίς την επίβλεψη ενήλικα.

Η παραβίαση της νομοθεσίας για τη διαφήμιση με τα ζελεδάκια Moller’s εντοπίζεται επίσης στο ότι δεν υπάρχει αναφορά στο ότι:
Πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά
Αποδίδονται στα ζελεδάκια ιδιότητες πρόληψης ανθρώπινης νόσου και μείωσης του κινδύνου εκδήλωσης ασθένειας
Γίνεται μνεία γενικών ευεργετικών αποτελεσμάτων για την υγεία

ενώ οι ισχυρισμοί αυτοί που περιλαμβάνονται στη διαφήμιση δεν είναι μεταξύ των επιτρεπόμενων εγκεκριμένων ισχυρισμών υγείας



Με το περιεχόμενο αυτό η διαφήμιση δεν είναι σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Με τις εσφαλμένες πληροφορίες και την παράλειψη ουσιωδών πληροφοριών στις διαφημίσεις αυτές ο μέσος καταναλωτής παραπλανάται ως προς τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα οφέλη του στην υγεία.

Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι διαφημίσεις παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου περί προστασίας του Καταναλωτή και έρχονται σε αντίθεση με τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης και τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας που αυτός επιβάλει.

Το Δικαστήριο απαγορεύει στην εταιρεία Apollonian Nutrition ΑΕ που εισάγει και εμπορεύεται τα προϊόντα Moller’s να προβάλει τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις, απειλώντας μάλιστα χρηματική ποινή σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής.

Επιβάλει τέλος χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την αντικαταναλωτική συμπεριφορά της εταιρείας.

Επιπροσθέτως σημειώνουμε ότι και ο ΕΟΦ έχει επιβάλει πρόστιμο στην εν λόγω εταιρεία, όπως μας ενημέρωσε.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ θεωρεί ότι η θετική απόφαση του δικαστηρίου είναι εξαιρετικά σημαντική γιατί επιβεβαιώνει και εφαρμόζει τους κανόνες που ισχύουν στη διαφήμιση συμπληρωμάτων διατροφής, ένα κλάδο με ιδιαίτερη ανάπτυξη και προβολή τα τελευταία χρόνια και ιδίως στη διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά, ως ειδική κατηγορία καταναλωτών.





Διαβάστε ακόμα:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα