Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014

Κάθε μέρα κρέας ?


 
Πώς μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ταυτόχρονα να προσλαμβάνουμε τις ίδιες θρεπτικές ουσίες;
Υπάρχουν τροφές που μπορούν να αντικαταστήσουν το κρέας; 
 
Γράφει ο Αντώνης Καφάτος, Ομότιμος Καθηγητής Προληπτικής Ιατρικής
και Διατροφής Πανεπιστημίου Κρήτης
Οι αρνητικές επιπτώσεις της κατανάλωσης κρέατος.
Η συνεχής πρόσληψη κόκκινου κρέατος είναι από τους βασικούς παράγοντες πρόκλησης καρδιαγγειακών νοσημάτων αλλά και διαφόρων μορφών καρκίνου, ειδικά όταν οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες περιλαμβάνουν επεξεργασμένο κόκκινο κρέας όπως είναι τα λουκάνικα, αλλαντικά όπως η μορταδέλα και τα σαλάμια καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες νιτρικών αλάτων βλαβερών για τον οργανισμό μας.
 
 

Γι' αυτό το λόγο είναι σημαντικό να βρούμε εναλλακτικές τροφές ώστε να μειώσουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και ταυτόχρονα να βάλουμε στη διατροφή μας μία ποικιλία τροφών ωφέλιμων για τον οργανισμό μας
 
 
Πόσο κρέας πρέπει να τρώμε;
Συγκεκριμένα, το κόκκινο κρέας θα πρέπει να εντάσσεται μόλις μία φορά το μήνα στις διατροφικές μας συνήθειες και σε πολύ μικρές ποσότητες κάτω των ογδόντα γραμμαρίων όπως είναι μία μέτρια μπριζόλα ή δύο μπιφτέκια.
Ο οργανισμός μας μπορεί να προσλάβει τις ανάλογες θρεπτικές ουσίες που προσφέρει το κόκκινο κρέας με άλλες τροφές όπως είναι το ψάρι και τα πουλερικά.
Σε αντίθετη περίπτωση, η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας σε άτομα κάθε ηλικίας ενώ ειδικότερα  οι ευπαθείς ομάδες όπως είναι οι καρδιοπαθείς ή καρκινοπαθείς θα πρέπει να προσαρμόζουν την διατροφή τους εντάσσοντας μέσα σε αυτήν τροφές εναλλακτικές που μπορούν να προσφέρουν τα ανάλογα θρεπτικά συστατικά.
 
 
 
Ποιες , όμως, είναι οι τροφές μπορούμε να επιλέγουμε αντί του κόκκινου κρέατος;
-πουλερικά
-ψάρια καθώς προσφέρουν Ω3 λιπαρά οξέα και πρωτεΐνες
-θαλασσινά καθώς περιέχουν ανάλογες ποσότητες πρωτεϊνών και σιδήρου με αυτές του κόκκινου κρέατος
- φυτικά προϊόντα στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα όσπρια όπως φακές, ρεβίθια αλλά και λαχανικά καθώς έχουν αρκετή ποσότητα σιδήρου, μικρότερη απορρόφηση αλλά μπορούμε να τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες για να προσλαμβάνουμε τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία.
 
 

Παραδείγματος χάριν, ένα πιάτο φακές 100 γρ. περιέχει την ποσότητα σιδήρου που χρειάζεται ένας οργανισμός ή ένα ψάρι 80-100 γρ.  καλύπτει τις ανάγκες ακόμη και ενός παιδιού που βρίσκεται σε ανάπτυξη.
- ζυμαρικά ολικής αλέσεως,  αναποφλοίωτο ρύζι και  ψωμί ολικής αλέσεως, δημητριακά χωρίς ζάχαρη, αλεσμένο σιτάρι σε συνδυασμό με γάλα
-  τρώγοντας, επίσης,  δύο κουταλιές της σούπας δημητριακών ημερησίως καλύπτουμε σχεδόν την ημερήσια πρόληψη σε σίδηρο που είναι 10-12 μικρογραμμάρια, αφού προσλαμβάνουμε 7 μικρογραμμάρια σιδήρου.
 
 

Το υπόλοιπο μπορούμε να το πάρουμε τρώγοντας ψάρια όπως είναι η σαρδέλα.
Είναι σημαντικό να εντάξουμε στη διατροφή μας μία ποικιλία τροφών και να περιορίσουμε όσο γίνεται την κατανάλωση κόκκινου κρέατος ώστε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού μας.
Ας ξεκινήσουμε άμεσα τις σωστές διατροφικές επιλογές ώστε να μειώσουμε σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιοπάθειας και διαφόρων μορφών καρκίνου που ελλοχεύουν σε συνδυασμό με τους κληρονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες.
 
πηγή: boro.gr
 
Αν και δεν μου επιτρέπεται να διαφωνήσω με τον καθηγητή και όχι μόνο γιατί είναι ειδικότερος από έμενα,  αλλά και γιατί δεν αφήνει ίχνος αμφισβήτησης στα γραφόμενα του, θα  θέσω τις ενστάσεις μου για τρις βασικούς λόγος.
  1. Η διατροφή μας καλώς ή κακώς, έχει σήμερα γίνει αλληλένδετη με το κρέας.
  2. Είμαι της θεωρίας ότι οι υπερβολικές απαγορεύεις και οι αυστηροί κανόνες μόνο άγχος προσφέρουν και από αυτό όλοι μας έχουμε αρκετό από τα υπόλοιπα που ζούμε.
  3. Η φύση μας έδωσε απλόχερα τα αντίδοτα και αυτά είναι που πρέπει να ανακαλύψουμε και να εκμεταλλευτούμε. 

Κοντολογίς δεν είναι δυνατόν από την μια σίγουρα να ζούμε μέσα στις καταχρήσεις και από την άλλη να γίνουμε οι γραφικοί έως και αντικοινωνικοί, γιατί η παρέα μας θα γευματίσει μια  πίτσα, ή σουβλάκια με πίτα και εμείς θα μείνουμε στην σαλάτα λάχανο.
Συνιστώ απλά ψυχραιμία, όχι στις υπερβολές και φροντίζουμε απλά να αποβάλουμε φυσικά όλες τις τοξίνες από τον οργανισμό μας.
Τον δρόμο προστασίας του οργανισμού μας λοιπόν τον ξέρουμε.
 
 

Ganoderma Lucidum καθημερινά, Spiroulina σε δυο τρις κύκλους των 60 ημερών τον χρόνο και Cordyceps, Cordypine για την κάλυψη των ξεχωριστών μας αναγκών σε ενέργεια.
 
Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα