Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2016

Τροφές για καλή υγεία.

Έχετε σκεφτεί ποτέ πως απλές τροφές χωρίς επεξεργασίες και βελτιώσεις, πολύ εύκολες μάλιστα στην ανεύρεση τους μπορούν
να φροντίζουν σταθερά την υγεία μας ?
Αν πραγματικά όλοι μας το συνειδητοποιήσουμε
και αφαιρέσουμε κατά το δυνατόν τις ναι μεν νοστιμότερες ίσως επεξεργασμένες τροφές αλλά αποδεδειγμένα ζημιογόνες, τότε να είστε σίγουροι
πως η υγεία μας θα είναι κατά πολύ καλύτερη.

Ας δούμε ορισμένες από αυτές που φορές τεχνηέντως προσπάθησαν να τις κατηγορήσουν αόριστα για βλαβερές που όμως στην πράξη μας έχουν αποδείξει πολλάκις το αντίθετο.

Αυγά

Τα αβγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Ένα αυγό έχει περίπου 80 θερμίδες και περιέχει και τα εννέα αμινοξέα.

Είναι επίσης πλούσια σε σίδηρο και σελήνιο. 

Κατσικίσιο γάλα

Το κατσικίσιο γάλα γίνεται όλο και πιο δημοφιλές σήμερα στην χώρα μας.

Το ανθρώπινο πεπτικό σύστημα αντιδρά καλύτερα στο κατσικίσιο γάλα από ότι στο αγελαδινό, σύμφωνα με τη Βρετανική εταιρεία γάλακτος Delamere Dairy, η οποία ισχυρίζεται ότι το λίπος του κατσικίσιου γάλακτος διασπάται ευκολότερα και αποτελεί ιδανική επιλογή για τα παιδιά και τους ηλικιωμένους ή άλλα άτομα που έχουν πεπτικά προβλήματα. 

Περιέχει τα ίδια θρεπτικά συστατικά με το αγελαδινό ή το πρόβιο σε υψηλότερες ποσότητες, με λιγότερα λιπαρά.

Ψάρια.

Το ψάρι γενικότερα είναι γνωστό εδώ και πάρα πολλά χρόνια ότι είναι ωφέλιμο για την υγεία.

Όταν μιλάμε για ψάρια, βεβαίως, αναφερόμαστε σε μια πολύ μεγάλη κατηγορία αλλά συνήθως τα λιπαρά ψάρια, όπως η ταπεινή σαρδέλα είναι εκείνα που περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά και είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Το ευτύχημα για εμάς τους Έλληνες είναι ότι τα πελάγη μας φημίζονται τόσο για άριστη ποιότητα των ψαριών όσο και για την μεγάλη τους ποικιλία προσφέροντας μας απλόχερα άπειρες επιλογές.

Άγρια χόρτα

Τα άγρια χόρτα τόσο του βουνού όσο και τα καλλιεργήσιμα, μας χαρίζουν εκτός από μια πλούσια γεύση στα γεύματά μας, μια πραγματική πηγή θρεπτικών και ιαματικών ουσιών.

Απλοϊκό παράδειγμα είναι τα ραδίκια που αποτελούν μια ξεχωριστή πηγή σε βιταμίνες A & C.

Τι να πει κανείς για την ρόκα, τους ζοχούς, τα αντίδια ακόμα και τα υποτιμημένα βλίτα.

Καρύδια

Τα καρύδια είναι μια καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και είναι πλούσια σε μαγγάνιο και χαλκό.

Τρώγοντας καρύδια φροντίζετε και την καρδιοαγγειακή σας υγεία, μειώνοντας τον κίνδυνο των θρομβώσεων.

Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα που καταναλώνουν τροφές πλούσιες στο αμινοξύ L-αργινίνη,  ( Που περιέχουν τα καρύδια ) διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακού επεισοδίου. 

Προσθέστε καρύδια ακόμα και στις ωμές πράσινες σαλάτες σας απλά και σίγουρα δεν θα βγείτε ζημιωμένοι.

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια περιέχουν πρωτεΐνη και φυτικές ίνες και μπορούν να μαγειρευτούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους πέρα από τους γνωστούς, όπως chilli con carne ή το ινδικό πιάτο "black daal".

Περιέχουν σίδηρο, ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο και δεν περιέχουν πολύ νάτριο βοηθώντας σας να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση με φυσικό τρόπο. 

Φρέσκα φρούτα του τόπου μας

Αυτό είμαστε σίγουροι ότι το ξέρετε ήδη αλλά το αναφέρουμε γιατί πραγματικά τα φρούτα σας κάνουν πάρα πολύ καλό.

Είναι μια εκπληκτική πηγή βιταμινών και με τόση μεγάλη ποικιλία μπορείτε να τα απολαύσετε όλες τις ώρες της ημέρας.

Επειδή ωστόσο περιέχει φυσικά σάκχαρα φροντίστε να εξισορροπείτε τη διατροφή σας με πολλά λαχανικά. 

Φύκια

Τα επόμενα χρόνια μπορεί να βλέπουμε όλο και περισσότερα φύκια στο τραπέζι μας καθώς οι άνθρωποι πειραματίζονται με τις διάφορες ποικιλίες από τη στιγμή που έγιναν γνωστά τα οφέλη που προσφέρουν στην υγεία.

Τα φύκια A.F.A. & Spiroulina έχουν ελάχιστες θερμίδες, είναι πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνες Α, Ε και C καθώς και σε ριβοφλαβίνη, νιασίνη και χλωροφύλλη. 

Στην χώρα μας και επί του παρόντος τα βρίσκουμε μόνο σε συμπληρώματα διατροφής.

Σκόρδο

Το σκόρδο παρόλο που χρησιμοποιείται σήμερα σε σχετικά μικρές ποσότητες στη μαγειρική είναι πλούσιο σε μαγγάνιο, βιταμίνη Β6 και χαλκό.

Το σκόρδο μειώνει την κακή χοληστερίνη αλλά είναι πιο υγιεινό όταν καταναλώνεται ωμό που η γεύση του είναι πιο έντονη.

Ακόμη ωστόσο και μαγειρεμένο είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο. 

Πιπεριές τσίλι

Οι πιπεριές τσίλι μπορεί να κάνουν όλα σχεδόν τα φαγητά πιο νόστιμα δίνοντας μια πικάντικη γεύση ακόμη και στα πιο ανιαρά πιάτα.

Μόλις 25 γρ. τσίλι μας χαρίζουν πάνω από το 100% των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C, οπότε ακόμη και μια μικρή ποσότητα κάνει σημαντική διαφορά. 

Ελαιόλαδο.

Τι περισσότερο θα μπορούσαμε σήμερα να αναφέρουμε για το Ελληνικό ελαιόλαδο και τα οφέλη του ?

Πλούσιο σε βιταμίνες, ακόρεστα λιπαρά και μοναδικό σε γεύση.

Κάπου κάποιος έγραψε ότι το χειρότερο ελαιόλαδο είναι πολύ καλύτερο από την καλύτερη μαργαρίνη.

Χρησιμοποιήστε ανεπιφύλακτα μόνο Ελληνικό ελαιόλαδο και εκεί που χρειάζεται μόνο ζωικό βούτυρο.

Μαύρη σταφίδα Κορίνθου

Μοναδικά ευεργετήματα για την υγεία έχει η μαύρη σταφίδα της Κορίνθου. Μπορείτε να την καταναλώνετε καθημερινά σαν σνακ, ωμη σε πράσινες σαλάτες αλλά και σε κόκκινες σάλτσες.

Περιέχουν μεγάλη ποσότητα σε βιταμίνη Ε, φλαβονοειδή, φαινόλες κ.α.

Μέλι

Το μοναδικό Ελληνικό μέλι χαρακτηρίζει την μακροζωία.

Ισχυροποιεί το καρδιαγγειακό διατηρώντας την νεανικότητα.

Το μέλι είναι πλούσια πηγή βιταμινών.

 
Βότανα μυρωδικά
 
Η ρίγανη, το θυμάρι, η κάπαρη, ο κρόκος Κοζάνης και τόσα άλλα μυρωδικά έχουν αμέτρητα ωφέλει για την υγεία μας.

Αν αυτά συνδυαστούν με τα μοναδικά βότανα της Ελληνικής γης και με τα αφεψήματα που μπορούν να μας προσφέρουν πραγματικά θα δημιουργήσετε μια ασπίδα προστασίας στην υγεία, την ευεξία και την ομορφιά σας.

Συμπερασματικά.
Πραγματικά τι περισσότερο θα μπορούσε να μας προσφέρει ένα επεξεργασμένο διατροφικό προϊόν από μια σαλάτα εποχής ?

Ένα ενεργειακό ποτό από ένα κρύο δροσιστικό ρόφημα μέντας ?

Πραγματικά τίποτα και αντίθετα θα έλεγα θα λειτουργήσουν εις βάρος της υγείας μας.

Έναν μικρό κατάλογος σήμερα αποτελεί η αναφορά μας, δείγμα θα έλεγα της φροντίδας που οφείλουμε για καλύτερη υγεία στους εαυτούς μας.

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού
Φαρμακοποιός

 


Διαβάστε ακόμα: 
 

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα