Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Παρασκευή, 6 Ιουλίου 2018

Φυσικά ιάματα και συμπληρώματα διατροφής στο διαδίκτυο.


Το διαδίκτυο το χειρίζεσαι καλά, ξέρεις όμως να επιλέγεις προϊόντα υγείας από αυτό ? 

Είναι γεγονός πως τα μαϊμού προϊόντα έχουν μπει 
για τα καλά στην ζωή μας προ πολλού, που άλλοτε αγοράζονται από τον καταναλωτή εις γνώση του και άλλοτε πραγματικά εν’ αγνοία του.

Όταν το δεδομένο πλέον αυτό αναφέρεται σε μπλουζάκια, τσάντες και παπούτσια ακόμα και ηλεκτρικές μικρό συσκευές πάει στο καλό ή αν το θέλετε το θέμα δεν με αφορά.
Όταν όμως αυτό γίνεται σε προϊόντα που άπτονται στην υγεία είναι επιεικώς απαράδεκτο, ανήθικο και φορές εγκληματικό.

Πως όμως μπορούμε να ξεχωρίσουμε το αξιόπιστο προϊόν από το διαδίκτυο ?
Αυτό είναι το θέμα μας σήμερα σε μια προσπάθεια να προστατευτεί ο καθένας μας από το θλιβερό φαινόμενο της απροκάλυπτης σήμερα συστηματικής εξαπάτησης.
Για να μπορέσω να τα βάλω σε μια τάξη τα πράγματα και να γίνω εύκολα κατανοητός, είμαι υποχρεωμένος να κάνω τον εξής διαχωρισμό:

  • Νομοθεσία συσκευασίας: 
  • Βαθμός επικινδυνότητας: 
  • Παραπλανητική διαφήμιση: 
Εν αρχή το νομοθετικό πλαίσιο κυκλοφορίας ενός προϊόντος τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ε.Ε. ( Παγκόσμια )

Το κάθε προϊόν για να τεθεί ΟΧΙ μόνο στην Ελληνική κυκλοφορία αλλά και γενικότερα στην Ε.Ε. απαιτείται αρχικά να έχει την γνωστοποιήσει στον Ε.Ο.Φ. 

( Ελληνικός Οργανισμός Φαρμάκων ) την ταυτότητα του.

Η ταυτότητα ενός προϊόντος αποτελείται από τα εξής στοιχεία:
Μπροστινή όψη ιδιοσκευάσματος.

Εμπορική ονομασία.
Η εμπορική του ονομασία δεν είναι απαραίτητο να είναι και η βασική δραστική του ουσία του σκευάσματος, άλλωστε πολλά φυσικά ιάματα ή συμπληρώματα διατροφής έχουν 2 ή και περισσότερες δραστικές ουσίες.
Για απλοϊκό παράδειγμα λοιπόν ένα προϊόν μπορεί να ονομάζεται

¨ Υγεία, Ευεξία, Ομορφιά ¨
Την δραστική ή δραστικές ουσίες.
Ένα συσκευασμένο και σε όποια μορφή συσκευασίας ένα φυσικό ίαμα ή συμπλήρωμα διατροφής απαραίτητα, υποχρεωτικά πρέπει να έχει την επιστημονική ονομασία της ή των, δραστικών ουσιών που περιέχει.
Έτσι θα έχουμε έως τώρα ένα προϊόν που ονομάζεται
Υγεία, Ευεξία, Ομορφιά Όπου περιέχει τρία δραστικά συστατικά: 

¨Υαλουρονικό, Γλουκοζαμίνη, & Χονδροιτίνη¨
Ασφαλώς θα πρέπει απαραίτητα να έχει και την πυκνότητα σε mg ή g επακριβώς της κάθε ουσίας που συμπεριλαμβάνει, όποτε εν’ προκειμένου θα έχουμε το εξής.

Υγεία, Ευεξία, Ομορφιά.
Υαλουρονικό 75 mg, Γλουκοζαμίνη 150 mg, 
& Χονδροιτίνη 135 mg.
Κάτω από αυτά θα πρέπει να αναφέρει την μορφή και την περιεκτικότητα, ποσότητα της συσκευασίας.
ΠΧ 60 κάψουλες ή Capsules ή εάν είναι υγρό 120 ml ή αν είναι σκόνη 100g κτλ.
Αυτά είναι υποχρεωτικά.

Προαιρετικά μπορεί να δίνει η εταιρία κυκλοφορίας και κάποιες άλλες πληροφορίες για το προϊόν. 

Συνοψίζοντας δηλαδή η όψη θα αναφέρει:


Υγεία, Ευεξία, Ομορφιά. 
Υαλουρονικό 75 mg, Γλουκοζαμίνη 150 mg, & Χονδροιτίνη 135 mg. 
Βιολογικό συμπλήρωμα διατροφής 
60 κάψουλες 

Στον υπόλοιπο χώρο του σκευάσματος είναι υποχρεωτικά να αναφέρει: 
Περιληπτική ανάλυση των δραστικών ουσιών.
Αναλυτικά που παρασκευάζεται το προϊόν.
Αναλυτικά στοιχεία της εταιρίας που το κυκλοφορεί στην αγορά. ( Όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνα κτλ )
Αριθμό έγκρισης ή γνωστοποίησης στον ΕΟΦ.
Προτεινόμενη δοσολογία.
Ανεπιθύμητες αντιδράσεις ( Άμα υπάρχουν )
Τηλέφωνο κέντρου δηλητηριάσεων.
Τέλος αριθμό παρτίδας και ημερομηνία λήξης του προϊόντος.

Βαθμός επικινδυνότητας:
Τόσο στα φαρμακευτικά βότανα, όσο και στα συμπληρώματα διατροφής υπάρχει η αρχή της βαθμίδας κινδύνου για τους λήπτες.
  • Υπάρχουν αυτά που δεν έχουν παρενέργειες. 
  • Υπάρχουν αυτά που παρουσιάζουν τοξικότητα. 
  • Τέλος υπάρχουν και αυτά που είναι επικίνδυνα ακόμα και σε μικρές δοσολογίες. 
Συνεπώς θα πρέπει να ξέρεις να τα ξεχωρίζεις, ή θα πρέπει να κάνει την επιλογή τους ένας ειδικός.
Πέρα τούτου υπάρχουν και ορισμένα που πραγματικά δεν έχουν λόγο ύπαρξης και κυκλοφορούν μόνο και μόνο για εμπορικό κέρδος.
Εδώ θα σας τονίσω πως η αρχή των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων που μόνο ο γιατρός ή φαρμακοποιός μπορεί να ορίσει, ισχύει και στα φαρμακευτικά βότανα και φυσικά συμπληρώματα διατροφής.
Ο κυριότερος λόγος δεν είναι άλλος από αυτών των αλληλεπιδράσεων.
Μπορεί δηλαδή ένα άριστο φαρμακευτικό βότανο, ίαμα συγκεκριμένων παθήσεων να μην ταιριάζει σε κάποιον που συνυπάρχει μια πάθηση ανταγωνιστική.
Προσοχή λοιπόν.

Παραπλανητική διαφήμιση:
Εδώ δυστυχώς τα πράγματα είναι καλυμμένα από ένα πέπλο ασάφειας, υπερβολής και ατεκμηρίωτης φλυαρίας υπέρ του προϊόντος που αναφέρονται.
Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο πολλών προϊόντων που κυκλοφορούν στην αγορά του τύπου, δια πάσα νόσο και πάσα . . .
Πέρα αυτού δυστυχώς και στα φυσικά ιάματα, φαρμακευτικά βότανα και συμπληρώματα διατροφής παρατηρείται εδώ και δεκαετίες το φαινόμενο της μόδας.
Πάνω σε αυτό πολλές εταιρίας πατούν και αυτά που αναφέρουν στις διαφημίσεις τους είναι τόσο υπερβολικά που άμα τους πιστέψεις πραγματικά θα αισθανθείς βλάξ που τόσα χρόνια δεν το χρησιμοποιούσες.
Από την άλλη, όταν οι αναφορές γίνονται σε φυσικά ιάματα ή συμπληρώματα διατροφής μικρής ωφελιμότητας αλλά και ήπιων παρενεργειών πάει στο καλό γιατί απλά θα έχεις χάσει κάποια χρήματα.
Όταν όμως αυτές οι αναφορές αποκρύπτουν σοβαρότατες επιπτώσεις για την μετέπιπτα υγεία, τότε τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά.
Κοντολογίς.
Ότι λάμπει δεν είναι χρυσός και για τα φαρμακευτικά βότανα και συμπληρώματα διατροφής.
Συμπερασματικά:
Σε ότι αφορά την συσκευασία ενός προϊόντος, μόνο όταν αυτά τα στοιχεία υπάρχουν σε το προϊόν κυκλοφορεί νόμιμα και παρέχει την απαιτούμενη ασφάλεια.
Σε αντίθετη περίπτωση το προϊόν είναι τόσο ακατάλληλο, όσο και επικίνδυνα παράνομο.
Σε ότι αφορά τις διαφημιστικές υπερβολές θα συνιστούσα απλά εγκράτεια όσο και αν τα σλόγκαν που χρησιμοποιούν ταιριάζουν με το δικό σας πρόβλημα.
Γενικότερα η διακίνηση τέτοιων προϊόντων μέσο διαδικτύου απαιτεί την ιδιαίτερη προσοχή του καθενός κύρια όταν οι σελίδες εκπέμπουν από τριτοκοσμικές χώρες.
Αυτό το τελευταίο προ πάντων ισχύει και για τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα. Υπάρχουν Ελληνικά ηλεκτρονικά φαρμακεία που μπορούν να σας εγγυηθούν την εγκυρότητα ενός ιδιοσκευάσματος.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε ανεπιφύλακτα
στο e-mail: g.m.k.erisianos@gmail.com ή στο τηλέφωνο 6942.598.834

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα