Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2016

Καρπούζι. Όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει για την υγεία.

Δεν είναι μόνο ένα απλό φρούτο του καλοκαιριού που αντικειμενικά  έχει εντυπωσιακή εμφάνιση.
Δεν μας δροσίζει μοναχά και φορές μας χορταίνει βοηθώντας την πιθανή δίαιτα που κάνουμε.
Δεν αρέσει έτσι απλά σε μικρούς και μεγάλος το ίδιο.
 
Είναι ωφέλιμο για την υγεία μας και μεγάλης διατροφικής αξίας.

Η διατροφική αξία του καρπουζιού

Ανήκει στην ίδια οικογένεια με το αγγούρι και την κολοκύθα και έχει χώρα προέλευσης την Αφρική.

Μάλιστα λέγεται ότι οι Αιγύπτιοι καλλιεργούσαν καρπούζια 5.000 χρόνια πριν!

Όλα τα μέρη του καρπουζιού είναι καταναλώσιμα, ακόμα και τα εσωτερικά σπόρια, τα οποία μάλιστα έχουν θρεπτική αξία.

Είναι καλές πηγές πρωτεΐνης και λιπαρών, καθώς περιέχουν και φυτικές ίνες.

Το καρπούζι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες που ονομάζονται καροτενοειδή και κυρίως σε ένα καροτενοειδές που ονομάζεται λυκοπένιο και βρίσκεται και στις ντομάτες.

Μελέτες έχουν δείξει ότι διατροφή πλούσια σε λυκοπένιο, έχει προστατευτική δράση από καρκίνο του προστάτη αλλά και της στοματικής κοιλότητας.

Τo καρπούζι είναι αδιαμφισβήτητα το φρούτο του καλοκαιριού που μας προσφέρει γλυκιά και δροσερή γεύση και μπορεί να καταναλωθεί ως σνακ αλλά και ως ελαφρύτερο γεύμα.

Επίσης, λόγω της μεγάλης του περιεκτικότητας σε νερό (90%) συνιστά ιδανικό τρόπο ενυδάτωσης.

 
Συμπερασματικά:

Το Καρπούζι είναι θρεπτικό με λίγες θερμίδες, ενυδατώνει το σώμα κύρια τους καλοκαιρινούς μήνες που το έχει ανάγκη, καταπραΰνει τον μυϊκό πόνο, προστατεύει τον προστάτη και τέλος  τονώνει σώμα και οργανισμό.

 
Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού
Φαρμακοποιός

Διαβάστε ακόμα: 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα