Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Κυριακή 2 Ιουλίου 2017

ΕΟΦ. Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων. Έγκριση η γνωστοποίηση ?

Συχνά πυκνά προϊόντα υγείας, ευεξίας και ομορφιάς που διαφημίζονται στα ΜΜΕ αναφέρουν ψευδώς
την έγκριση τους από τον ΕΟΦ προκειμένου
να προσθέσουν κύρος στις δράσεις τους
και να ξεχωρίσουν από τα άλλα που δεν έχουν την έγκριση του.
Αυτό πέρα για πέρα είναι παραπλανητικό
από την μια, αλλά και από την άλλη καταναλωτές που δεν γνωρίζουν την νομοθεσία ναι μεν έπεσαν θύματα παραπλάνησης,
αλλά στην συνέχεια δεν εμπιστεύονται προϊόντα που κάνουν νόμιμα την αναφορά τους
στον ΕΟΦ.
 
Απλά λοιπόν:
Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων δεν εγκρίνει την κυκλοφορία σε κανένα φυσικό, φυτικό συμπλήρωμα διατροφής, βότανο, η καλλυντικό και αυτό ΟΧΙ μόνο όταν αυτό προέρχεται από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως πολλοί νομίζουν, αλλά και από άλλες τρίτες χώρες.
Ο ΕΟΦ επιβάλει και δικαίως να του έχει γίνει με λεπτομέρειες γνωστοποίηση της κυκλοφορίας προϊόντων των προαναφερομένων κατηγοριών θέτοντας ταυτόχρονα και κάποιους κανόνες. 
 
Αναλυτικά:
Η Έγκριση από τον ΕΟΦ απαιτείται μόνο για φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα, πρωτότυπα ή γενόσιμα και μάλιστα η διαδικασία πλέον είναι παντελώς τυπική όταν αυτά έχουν κυκλοφορήσει έστω και σε μια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένης και την χώρα του Ισραήλ. 
Αυτό σημαίνει ότι φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα από τρίτες χώρες όπως Αμερική, Αυστραλία, Ινδία, Κίνα κτλ επιδιώκουν να λάβουν άδεια από μια εύκολη σε εγκρίσεις Ευρωπαϊκή χώρα ( Ισραήλ, Βουλγαρία, Κροατία, Λιθουανία κτλ ) όπου αυτομάτως λαμβάνουν άδεια κυκλοφορίας και για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  
 
Η Γνωστοποίηση κυκλοφορίας απαιτείται για προϊόντα των κατηγοριών:
  • Συμπληρώματα διατροφής.
  • Βότανα.
  • Βρεφικές τροφές.
  • Καλλυντικά.
Αυτό σημαίνει ότι ο αντιπρόσωπος ή διανομέας οφείλει να γνωστοποιήσει την κυκλοφορία του συγκεκριμένου προϊόντος αναλαμβάνοντας συγχρόνως και την ευθύνη των δράσεων του προς το κατανοητικό κοινό.
Αυτό γίνεται σαφές και με το νομικό καθεστώς που ακολουθεί αυτούσιο όχι μόνο της χώρας μας αλλά όλων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
 
Νόμοι/Εγκύκλιοι λοιπών προϊόντων (συμπληρώματα διατροφής, βιοκτόνα, βρεφικές τροφές)
 
Εγκύκλιος 55220-22/07/2009
 
Παράγραφος 4.
Τα συμπληρώματα διατροφής δεν υπόκεινται σε έγκριση, δηλαδή προηγούμενη αξιολόγηση και αδειοδότηση, αλλά σε γνωστοποίηση και κατασταλτικό έλεγχο.
Οποιαδήποτε αναφορά εμφανίζει το προϊόν ως «εγκεκριμένο» από τον ΕΟΦ είναι μη νόμιμη και παραπλανητική.
Αντίθετα, απαιτείται η αναγραφή, σε κάθε διαφήμιση, του αριθμού γνωστοποίησης στον ΕΟΦ.
Παράγραφος 5.
Απαγορεύεται η χρήση συμβόλων όπως CE, EU και οποιωνδήποτε άλλων σημείων που δημιουργούν στον μέσο καταναλωτή την εντύπωση ότι πιστοποιούν την «αποτελεσματικότητα», «ποιότητα», «ασφάλεια» κλπ. του προϊόντος.
Τέτοια σύμβολα χαρακτηρίζουν άλλης κατηγορίας προϊόντα, για άλλες χρήσεις και δεν προβλέπονται για τα συμπληρώματα διατροφής.
Συμπερασματικά:
Θα μπορούσα να επεκταθώ και στις υπόλοιπες παραγράφους του νομικού πλαισίου της κυκλοφορίας των συμπληρωμάτων διατροφής, αλλά το θέμα μας σήμερα είναι πότε ένα προϊόν θέλει έγκριση από τον ΕΟΦ και πότε ΟΧΙ.
Προϊόντα κοντολογίς των προαναφερομένων κατηγοριών που διαφημίζουν και καλά την έγκριση τους από τον ΕΟΦ είναι παράνομα με μοναδικό σκοπό να παραπλανούν το καταναλωτικό κοινό.
Αξίζει όμως να αναφερθώ και στην παράγραφο 5 της εγκυκλίου μιας και αυτή είναι σημαντική σε ότι αφορά την παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού.
 
Παράγραφος 5.
Κάθε διαφήμιση που δεν συμμορφώνεται με τα παραπάνω απαγορεύεται.
Το ίδιο ισχύει και για κάθε παραπλανητική διαφήμιση, όπως πχ. η χρήση προσώπων τα οποία λόγω του περιβάλλοντος (π.χ. εσωτερικό φαρμακείου) ή της ενδυμασίας τους υποβάλλουν στον καταναλωτή ότι το προϊόν συνιστούν ή εμπιστεύονται γιατροί ή φαρμακοποιοί ή άλλοι υγειονομικοί επιστήμονες ή η πρόκληση της εντύπωσης ότι ο χρήστης του διαφημιζόμενου προϊόντος καθίσταται «υπεράνθρωπος» ή η παρότρυνση της χρήσης του από ανήλικους κλπ.
 
Γνωστοποίηση λοιπόν για τα συμπληρώματα διατροφή, βότανα, καλλυντικά και παιδικές τροφές και όχι έγκριση από τον ΕΟΦ.
Το αντίθετο σημαίνει επιεικώς πρόθεση παραπλάνησης.
 
 
Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού
Φαρμακοποιός
 
 
Διαβάστε ακόμα:
 
 
 

 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα