Κυριακή, 26 Οκτωβρίου 2014

Οσφυαλγία.

Υγεία
Αιτίες και πού οφείλεται ο έντονος πόνος στην πλάτη ?

Ο πόνος στο κάτω μέρος της πλάτης,
η οσφυαλγία,
είναι μία πάθηση
που ταλαιπωρεί άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών δυσκολεύοντας
τη καθημερινότητά τους.

Ποιο είναι, όμως, οι παράγοντες που οδηγούν στην κατάσταση αυτή και τι μπορούμε να κάνουμε για να την αντιμετωπίσουμε;


Τι είναι η οσφυαλγία;

Η οσφυαλγία είναι ο έντονος πόνος χαμηλά στην πλάτη και είναι ένα πρόβλημα που όλοι σχεδόν θα αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας.

Το κάτω μέρος της πλάτης ονομάζεται οσφυϊκή περιοχή και ο πόνος στο σημείο αυτό μπορεί να γίνει τόσο δυνατός ώστε να σας εμποδίσει ακόμη και να εργαστείτε.

Με ποια συμπτώματα εμφανίζεται η οσφυαλγία;

Τα συμπτώματα ξεκινούν από έναν μαλακό πόνο και φτάνουν μέχρι τον «σφάχτη».

Ο πόνος μπορεί να είναι τόσο έντονος που να δυσκολεύεστε να σταθείτε όρθιοι.

Αν ο πόνος αυτός διαρκεί περισσότερο από τρεις μήνες, θεωρείται χρόνιος.

Εάν δεν βλέπετε βελτίωση μέσα σε 72 ώρες, θα πρέπει να συμβουλευτείτε ένα γιατρό.

Τα συμπτώματα που δείχνουν ότι πρέπει να ζητήσετε αμέσως τη βοήθεια ενός γιατρού είναι αν ο πόνος στην πλάτη σας συνδυάζεται με προβλήματα στο  έντερο ή στην ουροδόχο κύστη, με αδυναμία στα πόδια, με πυρετός και πόνος κατά τον βήχα ή την ούρηση.

Πού οφείλεται η οσφυαλγία;

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν οσφυαλγία, οι σημαντικότεροι από τους οποίους είναι οι εξής:

Η εργασία σας.  Εάν η περιλαμβάνει το σήκωμα ή το τράβηγμα βάρους ή οτιδήποτε στρίβει τη σπονδυλική στήλη μπορεί να συμβάλλει στον πόνο της πλάτης.

Έχουμε πάντα κατά νου ότι όσο περνούν τα χρόνια, όλο το μυοσκελετικό μας σύστημα θέλει την προθέρμανση του.
Δεν είναι υπερβολή αυτό να το κάνουμε κάθε φορά πριν σηκώσουμε βάρος.
Στηρίζουμε καλά την μέση μας στα δυο πόδια, πάντα πριν σηκώσουμε ακόμα και μικρό βάρος, όπως επίσης αποφεύγουμε να μην το έχουμε μπροστά μας στα ίσια.

Ωστόσο, αν κάθεστε σε ένα γραφείο όλη την ημέρα διατρέχετε τον ίδιο κίνδυνο, ειδικά αν καρέκλα σας είναι άβολη.  

Εδώ τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα γιατί η καθιστική ζωή, κατανοητό είναι σε όλους ότι ατροφεί τους ραχιαίους μυς με αποτέλεσμα κάθε πίεση να πέφτει αυτούσια στην σπονδυλική στήλη.
Άλλωστε ας μην το παραβλέπουμε ότι ο περιορισμός των κινήσεων είναι περιορισμένος και ήπιος, έτσι που οι μυς δεν χρειάζεται να κάνουν πολλές προσπάθειες.
Περά του ότι φροντίζουμε να έχουμε σωστό κάθισμα και σωστή θέση μπρος στο γραφείο, επιβάλετε η καθημερινή μας άσκηση έστω και βάδισμα.

Η τσάντα σας. Αν περνάτε την τσάντα σας πάνω από τον ώμο σας καταπονείτε σημαντικά την πλάτη σας, ειδικά αν η τσάντα είναι βαριά και την φοράτε όλη την ημέρα.

Πολλές φορές παρατηρώ τους μαθητές που κουβαλούν στους ώμους τους τεράστιες τσάντες με βαριά βιβλία.
Πραγματικά είναι ότι χειρότερο και μάλιστα το τελευταίο διάστημα που έγινε μόδα  η τσάντα  να κρέμεται χαμηλά στο ύψος της μέσης.
Μαθηματικά είναι βέβαιο ότι όσοι το κάνουν είναι και υποψήφιοι πάσχοντες από οσφυαλγία.
Να αποφεύγετε λοιπόν όσο γίνεται το βάρος και αν αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον να το ισορροπείτε σωστά, ψηλά στην σπονδυλική στήλη και να το κατανέμετε παράλληλα με αυτή

Η γυμναστική σας. Η υπερβολή στο γήπεδο ή στο γυμναστήριο είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες των καταπονημένων μυών που οδηγούν σε οσφυαλγία.

Φροντίστε να ακολουθείτε τις συμβουλές ενός επαγγελματία για να αποφύγετε τέτοιου είδους προβλήματα.

Το ζέσταμα δεν γίνεται τυχαία ακόμα και σε αυτούς που ασχολούνται με πρωταθλητισμό.
Ο Ραμπο που ενώ ήταν ξαπλωμένος χαλαρός,  άρχιζε να τρέχει και να σκαρφαλώνει φορτωμένος τις πλαγιές υπάρχει μόνο στο σινεμά.
Προθέρμανση λοιπόν απαραίτητα και  με σχολαστικότητα ακόμα και σε βάρος της ώρας της γυμναστικής.

Η στάση του σώματός σας. Η πλάτη σας πρέπει να είναι ίσια ακόμη και όταν κάθεστε στην καρέκλα.

Με την κατάλληλη οσφυϊκή υποστήριξη για το κάτω μέρος της πλάτης σας, θα αποφύγετε τους πόνους.

Γενικά θα πρέπει να φροντίζουμε την σπονδυλική μας στήλη να την έχουμε σε κάθετη θέση όταν εργαζόμαστε, ( Καθιστή ή όρθιοι ) και να γυμνάζουμε τους μυς που την στηρίζουν.

Παχυσαρκία. Λογικό είναι μα και ακούγεται ότι ένα παχύσαρκο άτομο δεν καταπονεί μόνο την καρέκλα και το κρεβάτι του, αλλά και όλο το μυο σκελετικό του σύστημα.

Βεβαία το βάρος πέφτει πρώτα στα κάτω άκρα ( Γόνατα και ισχία ) αλλά και την μέση δεν την εξαιρεί κυρία όταν κάνουμε κινήσεις που αναγκαστικά την επιβαρύνουν.
Ανεξάρτητα από την καταπόνηση της μέσης βέβαια το παχύσαρκο άτομο έχει σωρεία προβλημάτων

Δισκοκήλη.  Οι σπόνδυλοι της σπονδυλικής στήλης να δένουν σαν ζελέ τους δίσκους που είναι επιρρεπείς στη φθορά από τη γήρανση ή τους τραυματισμούς.

Η ρήξη ενός δίσκου μπορεί πιέσει τα νωτιαία νεύρα.

Πρόκειται δηλαδή για μία κήλη δίσκου που μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο.

Χρόνιες Παθήσεις.  Διάφορες χρόνιες παθήσεις μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλό πόνο στην πλάτη.

Μερικές από αυτές είναι: η σπονδυλική στένωση, η σπονδυλίτιδα  και η  ινομυαλγία.  

Πώς θεραπεύεται η οσφυαλγία;

Διάφορες μέθοδοι και πρακτικές είναι διαθέσιμες για την αντιμετώπιση της οσφυαλγίας.

Με την καθοδήγηση του γιατρού σας θα ξεκινήσετε αυτή που κρίνεται κατάλληλη για εσάς.

Φαρμακευτική αγωγή.  

 
Ο ήπιος πόνος στην πλάτη ανακουφίζεται με αναλγητικά, όπως η παρακεταμόλη, ηιβουπροφένη ή ναπροξένη.

Θα τονίσω ιδιαίτερα ότι γενικά τα αναλγητικά – αντιφλεγμονώδη μη στεροειδή επιβαρύνουν το στομάχι και καλό είναι να προσέχουμε κατά την λήψη τους κύρια όταν υπάρχουν προβλήματα.

Οι παυσίπονες κρέμες συνίστανται για τους μυϊκούς πόνους, ενώ για τον έντονο χρόνιο πόνο συνταγογραφούνται τα ανάλογα φάρμακα.

Ενέσεις. Αν απλούστερες θεραπείες και τα φάρμακα δεν βοηθούν, ο γιατρός σας μπορεί να συστήσει ενέσεις στην πλάτη.

Οι ενέσεις για τον πόνο στην πλάτη συνήθως περιέχουν στεροειδή φάρμακα.

Χειρουργική επέμβαση. Αν ο χρόνιος πόνος δεν υποχωρεί, δυσκολεύει την καθημερινότητά σας και όλες οι άλλες θεραπείες δεν προσφέρουν ανακούφιση, θα συζητήσετε με τον γιατρό σας τη λύση της χειρουργικής επέμβαση.

Φυσικοθεραπεία. Ένα πρόγραμμα αποκατάστασης μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τους μύες σας και να επανέλθετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

Μασάζ. Μελέτες που δείχνουν ότι το μασάζ μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της χρόνιας.

Μετά από 10 εβδομάδες, οι άνθρωποι που έκανα εβδομαδιαία μασάζ είχαν λιγότερο πόνο και ήταν σε  θέση  να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές δραστηριότητές τους.

Πρόληψη:

Πέρα από τις αιτίες που προαναφέρθηκαν για την επιβάρυνση των συμπτωμάτων της οσφυαλγίας, υπάρχουν και οι απλές πρακτικές που θα πρέπει να γίνουν κατανοητές από όλους μας ως πρόληψη.

Τονίζω ότι η πρόληψη κατά την δική μου άποψη είναι το παν.

Προσέχουμε για να έχουμε !

  1. Το σωματικό μας βάρος.
  2. Την καθημερινή μας άσκηση.
  3. Το στρώμα του κρεβατιού μας.
  4. Το κάθισμα και τον τρόπο που καθόμαστε.
  5. Το πώς μεταφέρουμε βάρος.
Παράλληλα φροντίζουμε με το Ganoderma Lucidum ή  Reishi Gano και το Cordyceps να έχουμε καλή κυκλοφορία στο αίμα, ενδυνάμωση του μυο σκελετικού και αποφυγή φλεγμονών που ως γνωστό προκαλούν και πόνο.

 


 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα