Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2016

Εν’ αρχή υπήρξαν οι σπόροι.

Σπόροι που κρύβουν την δύναμη
της διαιώνισης σε ένα πάντρεμα με το χώμα
και το νερό.
Στις μέρες μας που η επιστήμη μπορεί και εξερευνά τα πάντα δεν θα της ήταν δύσκολο να διαπιστώσει το πόσο θρεπτικής αξίας για τον άνθρωπο είναι κάποιοι εξ’ αυτών.


Συμπυκνωμένα θα έλεγα κρύβουν βιταμίνες, ωμέγα λιπαρά, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία απαραίτητα για την ανάπτυξη, διατήρηση του ανθρώπου και εν’ δυνάμει αρωγοί της καλής υγείας.

Σήμερα θα γνωρίσουμε κάποιους από αυτούς που εύκολα μπορούμε να τους  εντάξουμε στην καθημερινότητα μας  

Σε γενικές γραμμές οι σπόροι είναι μια εξαιρετική πηγή υγειών λιπαρών, αντιοξειδωτικών, μεταλλικών στοιχείων, φυτικών ινών και πρωτεΐνης.

Υπάρχουν δεκάδες τύποι σπόρων για να διαλέξετε και είναι πολύ εύκολο να τα προσθέσετε σε διάφορα πιάτα, ενισχύοντας την διατροφή σας τόσο σε γεύση όσο και στη θρεπτική αξία.  

1. Σπόροι Chia

Οι συγκεκριμένοι σπόροι έγιναν τελευταία ο «σούπερ σταρ» των σπόρων, πλέον προστίθενται στα πάντα σε ενεργειακές μπάρες, σε χυμούς και σε σαλάτες. 

Για πολλά χρόνια παλιότερα, σε χώρες της Λατινική Αμερικής, εξήραν τους σπόρους chia για τις θρεπτικές τους ιδιότητες, ειδικά για εξαιρετικά δραστήριους ανθρώπους.

Ο συγκεκριμένος σπόρος προέρχεται από ένα φυτό της ερήμου που φύεται στο Μεξικό.

Αυτοί οι μικροί σπόροι, αποτελούν μια πραγματική υπερτροφή με πολλά οφέλη για την υγεία.

Είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (α-λινολενικό οξύ).
Από τα λιπαρά τους, το 60% είναι ω-3, το 15% ω-6, το 5% ω-9 και το 20%, κορεσμένο λίπος.

Προσθέστε τους στο γιαούρτι, τα δημητριακά σας, τους χυμούς και τα smoothie, τις σαλάτες, το ρύζι ή στο ψωμί σας.

2. Σουσάμι

Το σουσάμι δεν είναι μόνο για το ψωμί.

Είναι δημοφιλές στην Ασιατική κουζίνα.

Έχει υψηλή θρεπτική αξία. Περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φωσφόρο, βιταμίνη Β και φυτικές ίνες.

Λόγω των αντιοξειδωτικών που περιέχει, μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το σουσαμέλαιο μπορεί να βοηθήσει σε φλεγμονές και να βελτιώσει την εγκεφαλική υγεία.

Προσθέστε το σε σαλάτες, στο ψάρι ή στο ψητό κοτόπουλο, επίσης μπορείτε να προσθέσετε σε σάντουιτς ή στη μαγιονέζα ταχίνι.

3. Σπόροι κολοκύθας

Σε πολλές χώρες τους χρησιμοποιούν σε παραδοσιακά φάρμακα.

Είναι πλούσιοι σε μαγνήσιο, φώσφορο, μαγγάνιο, τρυπτοφάνη και σίδηρο. 

Περιέχουν επίσης χαλκό, ψευδάργυρο, βιταμίνη Κ, και φυτοστερόλες.

Ο ψευδάργυρος και το ασβέστιο βοηθούν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, η τρυπτοφάνη έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική κατά της κατάθλιψης, και οι φυτοστερόλες βοηθούν στη μείωση της LDL «κακής» χοληστερόλης και στην καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων. 

Οι σπόροι κολοκύθας χρησιμοποιούνται σε θεραπείες για την ουροδόχο κύστη και τον προστάτη , καθώς προσφέρουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Το ψήσιμό τους είναι απλό και αποτελεί έναν νόστιμο τρόπο για να τους απολαύσετε.

Προσθέστε τους σε σαλάτες ή στα δημητριακά σας.

4. Ηλιόσποροι

Μπορεί να είναι μικροί αλλά είναι θαυματουργοί.

Εξαιρετική πηγή πρωτεινών σιδήρου και φυτικών ινών. Χαρακτηρίζονται από την υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β1, σελήνιο και βιταμίνη Ε.

Περιέχουν 4 φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα blueberries, τα καρύδια και τα φυστίκια, ενώ τονώνουν το ανοσοποιητικό και χαμηλώνουν την πίεση και την κακή χοληστερόλη. 

Τρώγονται ως σνακ, ωμοί ή ψημένοι και μπορείτε να τους προσθέσετε σε σαλάτες.

5. Λιναρόσποροι

Οι λιναρόσποροι είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση των φλεγμονών και προστατεύουν τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες.

Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, και στην ικανοποίηση της πείνας. 

Αποτελούν πλούσια πηγή ψευδαργύρου, σιδήρου, ασβεστίου, βιταμίνη Ε, και βιταμινών Β.

Προσθέστε τους στη ζύμη του ψωμιού, στο κέικ ή την σπιτική χορτόπιτα, ή στο γιαούρτι σας.

Συμπερασματικά:

Το να συμπεριλάβουμε έστω και αυτό το μικρό δείγμα σπόρων στην καθημερινή μας διατροφή ( Ισορροπημένα ασφαλώς ) τα ωφέλει για την υγεία μας είναι πολλαπλά αφενός και αφετέρου εύκολο.

Ας τους προτιμήσουμε λοιπόν και ας αποβάλουμε από την διατροφή μας επεξεργασμένα προϊόντα και υποπροϊόντα που μας υπόσχονται χωρίς αποδείξεις υγεία, ευεξία και ομορφιά, με χειρότερο να μας γεμίζουν τον οργανισμό τοξίνες.


Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού
Φαρμακοποιός




Φυτικές ίνες :  
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα