Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

Γλυστρίδα ή αντράκλα.

Άκουγα και εγώ από παιδί
μιας και δεν σταμάταγα να ρωτώ
για τα πάντα, γλυστρίδα έφαγες παιδάκι μου και δεν μπορούσα να το κατανοήσω.
Σήμερα που η επιστήμη μπορεί να αναλύσει τα πάντα απέδειξε το πόσο σπουδαίο λαχανικό είναι η γλυστρίδα και γιατί πρέπει στην εποχή της να την χρησιμοποιούμε στις σαλάτες μας.

Γλυστριδα ή ανδράχλη, ή αντράκλα με επιστημονική ονομασία Ανδράχνη η ολησθηρίς, Portulaca oleracea του γένους Πορτουλάκη.

Γνωστό υποτιμημένο σαλατικό της πατρίδας μας αν και φύεται σε πολλά μέρη χωρίς καμία ιδιαίτερη καλλιέργεια.

Πλούσια σε βιταμίνη Ε της νιότης και  βιταμίνη Α, αλλά και σε ωμέγα λιπαρά 3 που θα θυμίσω πόσο ωφέλιμα είναι για την λειτουργία της καρδιάς και την αποφυγή στεφανιαίων νοσημάτων.

Επίσης περιέχει σε μικρότερες ποσότητες βιταμίνη C, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο και ριβοφλαβίνη.

Δίφορες αναλύσεις που έχουν γίνει στην σύνθεση της Γλυστρίδας έχουν αποδείξει ότι περιέχει σε χαμηλότερες ποσότητες ακόμα και άλλες ωφέλιμες για τον άνθρωπο ουσίες με αντιοξειδωτικές δράσεις και βοήθα την καλή κυκλοφορία στο αίμα.
Γενικότερα η Γλυστρίδα κατά κάποιο τρόπο βοηθά την ευεξία στον άνθρωπο και γι' αυτό έχει και το όνομα.

Η Γλιστρίδα έχει μακρά ιστορία

Τουλάχιστον είκοσι αιώνων που την χρησιμοποιούσαν για τους πονοκεφάλους και τις γαστρεντερικές διαταραχές.

Στο πέρασμα των χρόνων η Γλυστρίδα χρησιμοποιήθηκαι και ως αντιπαρασιτικό των εντέρων, καθώς και σε προβλήματα του ουροποιητικού.

Συμπερασματικά.

Πολλά έχουν γραφτεί για την Γλυστρίδα όμως ας κρατήσουμε εμείς την αξία της στα ωμέγα λιπαρά 3 και τις βιταμίνες που περιέχει.

Είναι ένα χρήσιμο λαχανικό και στην εποχή του αξίζει μια θέση στις σαλάτες μας χωρίς υπερβολές πάντα.

Σε διάφορες περιοχές ακόμα και της πατρίδας μας υπάρχουν και άλλες διατροφικές συνταγές για την Γλυστρίδα όπως βραστή, τουρσί, αφέψημα κτλ που δεν έχουν ακόμα μελετηθεί.

 

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού
Φαρμακοποιός

 

 


Διαβάστε ακόμα: 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα