Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2015

Super Foods ! Μόδα ή πραγματικότητα ?

Με έχουν κουράσει τα άρθρα που τακτικά έρχονται στο φως της δημοσιότητας
και όχι μόνο ονοματίζουν βότανα
ή συνοδευτικα της μαγειρικης ως Super Foods αλλά απαξιώνουν τις πραγματικά
σουπερ τροφές που υπάρχουν δίπλα μας.

Ούτε η Spiroulina, ούτε οι σπόροι Chia και τόσα άλλα βότανα είναι αποκλειστική σουπερ τροφή μας.

Ούτε το λεμόνι, ούτε η κανέλα, ούτε το σκόρδο, μα ούτε και το καυτερό πιπέρι είναι ικανά να μας συντηρήσουν στην ζωή.

Ας μην μας φεύγει από τον νου ότι πολλά από αυτά που ονομάζουν έτσι γενικά ως  Super Foods στην υπερβολή τους είναι επικίνδυνα.

 

Ας δούμε από την αρχή ποιες είναι η σουπερ τροφές χωρίς τις άδικες υπερβολές που τις ενοχοποιούν λέγοντας μάλιστα φορές ότι είναι βλαβερές.

Σουπερ τροφές λοιπών σήμερα και πάμε να τις δούμε μια, μια.

Τα ψάρια
Το ψάρι γενικότερα είναι γνωστό από την αρχαιότητα ότι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία.

Όταν μιλάμε για ψάρια, ο νους των περισσοτέρων τρέχει στις Συναγρίδες το Φαγκρί και γενικότερα σε αυτά που ονομάζουν πρώτης κατηγορίας.

Κανείς ή σχεδόν κανείς δεν αναφέρεται στην ταπεινή Σαρδέλα του Αιγαίου που είναι πλούσια σε Ωμέγα – 3 λιπαρά, φώσφορο, βιταμίνες και πολλά άλλα ιχνοστοιχεία.

Εξίσου θρεπτική είναι και η Ελληνική Πέστροφα, ο Μπακαλιάρος, η Ρέγγα, ο Σολομός και ο Τόνος.

Αυτό που αναφέρω δεν  αποδυναμώνουν την διατροφική αξία και των υπολοίπων ειδών ψαριών που σίγουρα θα μπορούσαν να έχουν περίοπτη θέση στο τραπέζι μας ως σουπερ τροφή.  

Θαλασσινά & μαλάκια.
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την διατροφική αξία των θαλασσινών, πάντα με μέτρο.

Πλούσια σε βιταμίνες  και ιχνοστοιχεία με μοναδικό τους μειονέκτημα στην υπερβολή από άτομα με υψηλή χοληστερόλη.

Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα μαλάκια της θάλασσας.

Και οι δυο αυτές κατηγορίες σαφέστατα ανήκουν στης σουπερ τροφές.

Άγρια χόρτα.
Ραδίκια, Ζοχιά, βρούβες, Παπαρούνες, Πικραλίδες, κ.α. βραστά με ελαιόλαδο, όλα προϊόντα της Ελληνικής γης.

Σουπερ τροφή αναμφίβολα, πλούσια σε βιταμίνες Α, Ε, C, K, B  και μεταλλικά στοιχεία.

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα Αντίδια, τα ημέρα Ραδίκια, η Ρόκα, το μαρούλι και το λάχανο υστερούν σε θρεπτική αξία.

 

Αγκινάρες, Παντζάρια, Μπρόκολο και Κουνουπίδι.
Όχι πραγματικά μπορεί κάποιος επιστημονικά να μου αποδείξει ότι υστερούν όταν είναι σωστά μαγειρεμένα από τους σπόρους τάδε της μακρινής Βραζιλίας, ή τον χυμό εκείνο της Ινδνδονησίας.

Προϊόντα της Ελληνικής υπαίθρου που τα μπορούμε να τα έχουμε στο τραπέζι μας καθημερινά και εύκολα στην εποχή τους, πλούσια σε ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και πραγματικά θεραπευτικές ιδιότητες. ( Αναλύσεις υπάρχουν για όλα στο Blog μας και πραγματικά αξίζει να ενημερωθείτε.  )

Πραγματικά αυτές είναι σουπερ τροφές.

Τα αυγά
Τα παρεξηγημένα αυγά σας πληροφορώ ότι είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, σίδηρο, σελήνιο και αμινοξέα.

3 με 4 αυγά την εβδομάδα ( Για να μην πω καθημερινά ) θα καλύψουν των οργανισμό μας σε όλα τα προαναφερόμενα αρκεί να μαγειρευτούν σωστά.

Βραστά, αν είναι από γνωστή φάρμα ημέρας μελάτα, ή ποσέ.

Συνήθως αδικούμε τα αυγά γιατί τα θέλουμε ( Ομελέτα ή μάτι ) τηγανιτά και φορές μάλιστα με σπορέλαια.

Μια πραγματικά σουπερ τροφή είναι τα αυγά.

Κατσικίσιο γάλα
Το λίπος του κατσικίσιου γάλακτος διασπάται ευκολότερα από αυτό του αγελαδινού και είναι ιδανικό για παιδιά και ενήλικους.

Θα τονίσω ιδιαίτερα ότι το κατσικίσιο γάλα έχει αυξημένα ποσοστά σε ασβέστιο και βιταμίνες Α και D και είναι πολύ πιο εύπεπτο από άτομα με δυσπεψία στο γάλα.

Ελληνικά όσπρια.
Φασόλια, κύρια τα μαυρομάτικα, φακές, φάβα, ρεβίθια, αποτελούν μια πλούσια πηγή σε σίδηρο όπως και να μαγειρευτούν.

Συγχρόνως από μια μερίδα όσπρια θα καλύψουμε της ανάγκες μιας ημέρας σε ασβέστιο, κάλιο και μαγνήσιο.

Γενικά τα Ελληνικά όσπρια κατέχουν περίοπτη θέση στις σουπερ τροφές.

Ελαιόλαδο, ελιές.
Τα απόλυτα συνοδευτικά των προαναφερομένων.

Προϊόντα της Ελληνικής γης από την αρχαιότητα, πλούσια πηγή βιταμίνης Ε της νιότης, C και του συμπλέγματος B.

Λογικά κατέχουν την πρώτη θέση στο καθημερινό μας τραπέζι.  

Αμύγδαλα, καρύδια.
Μια χούφτα καθημερινά με Ελληνικά αμύγδαλα και καρυδιά θα μας καλύψουν σε Βιταμίνη Ε και Α που προστατεύουν το καρδιαγγειακό μας σύστημα τοσο σε ελαστικότητα, όσο και ενάντια των θρομβώσεων, όπως και μαγγάνιο, αμινοξέα.

Φρέσκα Ελληνικά φρούτα στην εποχή τους.
Ποιος είναι εκείνος που θα μπορούσε να αποκλείσει από τις σουπερ τροφές, τα Μήλα, τα Πορτοκάλια, το Καρπούζι, τα Αχλάδια, τα Ακτινίδια, τα Βερίκοκα, τους Γιαρμάδες, τα Βερίκοκα κ.α. από τις σουπερ τροφές.

Το κάθε ένα ξεχωριστά είναι και ένα κεφάλαιο ανάλυσης σουπερ διατροφής σε βιταμίνες, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες κτλ.

Κλείνοντας και έτσι για να μην παρεξηγηθώ κανένας άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει μόνο με σκόρδα, ή με εξωτικούς σπόρους κουρκουμά.

Άρα κατά συνέπεια ας ονομάζουμε τα πράγματα με το όνομα τους και ας αφήσουμε τις υπερβολές στη άκρη.

Άλλο σουπερ τροφές και άλλο έστω σουπερ συμπληρώματα διατροφής.

 

 

 

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού

Φαρμακοποιός

 

 


Διαβάστε ακόμα:  14 υπερτροφές "θαύματα της φύσης"  & 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα