Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Τρίτη, 28 Ιουλίου 2015

Μαγνήσιο

 
Πόσο καλά άραγε ξέρουμε το ΜΑΓΝΗΣΙΟ ?
Απαραίτητο ιχνοστοιχείο για το σώμα και τον οργανισμό που όμως συνήθως περιοριζόμαστε να το λαμβάνουμε μόνο από τις τροφές.

Πότε όμως έχουμε ανάγκη για συμπλήρωμα μαγνησίου και τι μπορεί
να προκαλέσει η έλλειψη του ?

Ας το γνωρίσουμε καλύτερα και ας το συμπεριλάβουμε στην καθημερινότητα μας κύρια τώρα το καλοκαίρι που η εφίδρωση δρα ανασταλτικά στην παραγωγή του.

Είναι ένα ιχνοστοιχείο λοιπόν, που υπάρχει στα οστά, στους ιστούς και στα όργανα του σώματος.

Συγκαταλέγεται δίπλα στο φώσφορο και το ασβέστιο στο σώμα.

Το μαγνήσιο εμπλέκεται στενά μαζί με το ασβέστιο στο μεταβολισμό.

Συμβάλλει στην καλή λειτουργία των μυών και των νεύρων, στη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα και της αρτηριακής πίεσης, μεταξύ άλλων, ενώ προστατεύει από ασθένειες όπως είναι η αρθρίτιδα, το Αλτσχάιμερ, η υπέρταση, ο διαβήτης, τα αναπνευστικά προβλήματα, ακόμα και από τον καρκίνο.

 
Περισσότερο από το 65% της ποσότητας του μαγνησίου στο σώμα βρίσκεται στα οστά, όπου μαζί με το ασβέστιο και το φώσφορο βοηθά στο σχηματισμό τους και τους παρέχει ανθεκτικότητα.

Το μαγνήσιο παίζει καίριο ρόλο στην απελευθέρωση ενέργειας, καθώς είναι συμπαράγοντας στις αντιδράσεις απελευθέρωσης ενέργειας.

Είναι επίσης απαραίτητο για τη σύνθεση του RNA και την αντιγραφή του DNA, π.χ. κατά την παραγωγή κυττάρων.

Επιπλέον, το μαγνήσιο είναι σημαντικό για τη λειτουργία των νεύρων και των μυών, συμπεριλαμβανομένου και του καρδιακού μυ.

Κάποιες φορές αναφέρεται ως το μέταλλο «κατά του στρες», λόγω του ρόλου του στη μυϊκή χαλάρωση.

Επίσης, είναι απαραίτητο για την αποκατάσταση και διατήρηση των σωματικών κυττάρων και ιστών, καθώς αποτελεί συμπαράγοντα στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών.

Η έλλειψη του μπορεί να προκληθεί είτε από την μειωμένη λήψη του από τις τροφές, είτε από μακροχρόνια λήψη φαρμάκων και το πέρας τη ηλικίας.

Τα συμπτώματα που προκαλούνται από αυτή είναι συχνές κράμπες, μυϊκά τικ, υπογλυκαιμίες, αδικαιολόγητη εφίδρωση, αϋπνία, αδικαιολόγητη ανησυχία, αγωνία κ.α.

Άτομα με αυξημένες ανάγκες σε μαγνήσιο είναι όσοι λαμβάνουν επί μακρό διουρητικά φάρμακα ( Αντι-υπερτασικά ) Άτομα με καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ. Άτομα με συχνές διάρροιες Άτομα που βρίσκονται προ της εμμηνόπαυσης, αλλά και κατά την διάρκεια της. Τέλος άτομα που διανύουν την εξηκοστή δεκαετία της ζωής τους και μετά.

 
Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε μαγνήσιο.

Ανά 100g τροφής πόσα mg λαμβάνουμε: ( Περίπου )

·         Φιστίκια κάσιους 180 mg

·         Ξυροί καρποί γενικά 89 mg


·         Μπρόκολο & σπανάκι 51 mg

·         Μπανάνες 33 mg

·         Γαλακτοκομικά προϊόντα 25 mg

·         Λευκά ψάρια 23 mg

·         Κοτόπουλο 21 mg

·         Μοσχαρίσιο κρέας 18 mg

·         Πατάτες 17 mg

·         Πορτοκάλια 13 mg

·         Αυγά 12 mg

·         Γάλα πλήρες 10 mg 

Εκτός από τις τροφές το μαγνήσιο κυκλοφορεί και σε συμπλήρωμα διατροφής όπου καλό είναι να μην υπερβαίνουμε τα 300 ημερήσιος.  

 

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού.

 

 



Διαβάστε ακόμα:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα