Τετάρτη, 1 Απριλίου 2015

Μεταβολισμός.

Το Α έως το Ω κάθε προσπάθειας απώλειας περιττών κιλών, ακόμα και για την διατήρηση εντός των φυσιολογικών ορίων. 

Συχνά όλοι αναφέρονται σε αυτόν χωρίς όμως οι περισσότεροι να συνειδητοποιούν περί τίνος πρόκειται.
Χωρίς να γνωρίζουν πόσο έξυπνος είναι, μα και πως μπορεί κάποιος να τον θέσει σε εγρήγορση μετά από χρόνια ύπνωσης.

Η τόνωση του μεταβολισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απώλεια βάρους, αλλά το πόσο γρήγορα το σώμα σας καίει θερμίδες  εξαρτάται από πολλούς παράγοντες .
Οι άνδρες καίνε περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες, ακόμα  και όταν ξεκουράζονται.
Για τους περισσότερους ανθρώπους , ο μεταβολισμός επιβραδύνεται σταθερά μετά την ηλικία των 35 με 40 όπου εκεί θα χρειαστεί μεγαλύτερη προσπάθεια στο να μπορέσουμε να τον θέσουμε σε εγρήγορση.
Οι δυο βασικοί παράγοντες επανεκκίνησης του μεταβολισμού μας είναι η αποτοξίνωση και η καθημερινή άσκηση.
Η μητέρα φύση έχει προβλέψει σαφώς τα πάντα αρκεί να την σεβαστούμε και να εναρμονιστούμε σε αυτήν.

Τρόποι να επιτύχουμε την επανεκκίνηση του μεταβολισμού μας είναι οι εξής:
Ενδυνάμωση μυών.
Το σώμα μας καίει συνεχώς θερμίδες , ακόμα και όταν δεν κάνουμε τίποτα.
Αυτός ο μεταβολικός ρυθμός  είναι υψηλότερος  σε άτομα με περισσότερους μύες.

Επιπλέον, μετά από μια περίοδο έντονης άσκησης, οι μύες ενεργοποιούνται, αυξάνοντας το μέσο ημερήσιο ρυθμό του  μεταβολισμού.
Αεροβική άσκηση.
Η αεροβική άσκηση  ενισχύει το μεταβολισμό μετά από κάθε προπόνηση. Υψηλής έντασης άσκηση παρέχει ένα αυξανόμενο μεταβολικό ρυθμό.

Δοκιμάστε μια πιο έντονη άσκηση στο γυμναστήριο σε συνδυασμό  με τρέξιμο, θα ωφεληθείτε ιδιαίτερα.

Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι θα πρέπει να τρέχουμε στα γυμναστήρια και να παλεύουμε με τα διάφορα γυμναστικά όργανα.

Κατά την δική μου γνώμη κύρια σε μεγαλύτερες ηλικίες το καθημερινό περπάτημα σε επίπεδο mars είναι ιδανικό και μάλιστα μας δίνει την δυνατότητα μέρα με την μέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα να αυξάνουμε την ώρα άσκησης και των ρυθμό χωρίς επιβάρυνση της λειτουργίας πνευμόνων και καρδιάς.

Το αντίθετο μάλιστα το όφελος τους μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα είναι σημαντικό.

Τέλος το ποδήλατο είναι μια ιδανική εναλλακτική λύση.
Να πίνετε πολύ νερό
Το σώμα χρειάζεται νερό για να κάνει τις καύσεις και να τονίσω ιδιαίτερα ότι το 70% του βάρους του αποτελείται από αυτό.

Αν είστε αφυδατωμένοι, ο μεταβολισμός σας επιβραδύνεται.

Σε μια μελέτη , οι ενήλικες που έπιναν οκτώ ή περισσότερα ποτήρια νερό την ημέρα έκαψαν περισσότερες θερμίδες από εκείνους που έπιναν τέσσερα .

Για να μείνει ενυδατωμένοι , πιείτε ένα ποτήρι νερό ή άλλο ποτό χωρίς ζάχαρη πριν από κάθε γεύμα και σνακ .
Μικρά και πολλά γεύματα.
Καταναλώνοντας  μικρά και πολλά γεύματα σε σταθερές ώρες ( 3 με 4 την ημέρα ενδιάμεσα του πρωινού,  κυρίως και βραδινού ) ενισχύετε το μεταβολισμό σας και έτσι καίτε περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Εξυπακούεται ότι ιδανικά είναι τα φρούτα εποχής κύρια τα μήλα και τα εσπεριδοειδή και τα σνακ ολικής αλέσεως.

Χυμοί φρούτων και λαχανικών.
Η φυσικοί χυμοί φρούτων ή και λαχανικών πέρα του γεγονότος της προσφοράς τους σε θρεπτικές ουσίες διατηρούν και την ισορροπία της ενυδάτωσης σε όλο το σώμα και μάλιστα ορισμένοι εξ’ αυτών ενισχύουν τον μεταβολισμό.
Κάντε πικάντικα τα γεύματά σας.
Το κόκκινο πιπέρι είναι ιδανικό στην εγρήγορση του μεταβολισμού.

Πέρα αυτού γενικότερα τα μπαχαρικά λειτουργούν ευεργετικά σε αυτόν μέσω πολλών και διαφορετικών μηχανισμών.

Βάλτε στην κουζίνα σας λιπών τα διάφορα πιπέρια, την κάρυ, την κανέλα, τον κουρκουμα, την ρίγανη, το θυμάρι κ.α.

Σίγουρα δεν θα χάσετε.
Πρωτεΐνες
Το σώμα μας καίει πολύ περισσότερες θερμίδες από την πέψη των πρωτεϊνών από ότι για το λίπος ή τους υδατάνθρακες αρκεί να υπάρχει άσκηση .

Αν θέλετε να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή , η αντικατάσταση κάποιων υδατανθράκων με άπαχων  τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνες μπορεί να ενισχύσουν το μεταβολισμό σας.

Υγιείς πηγές πρωτεϊνών περιλαμβάνουν άπαχο βοδινό κρέας , γαλοπούλα, ψάρι , λευκό κρέας, κοτόπουλο, τα καρύδια , τα φασόλια , τα αυγά , και γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.
Καφές
Εάν σας αρέσει ο  καφές , μπορείτε να απολαύσετε πιθανώς την αύξηση της ενέργειας και της συγκέντρωσης.

Ο καφές, όταν καταναλώνεται με μέτρο, ωφελεί μακροπρόθεσμα αυξάνοντας το μεταβολικό σας ρυθμό σας.

Η καφεΐνη μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένοι , ακόμη και να αυξήσει την αντοχή σας, ενώ ασκείστε .

Προσοχή όμως στην ποιότητα του καφέ που είναι ένας βασικός παράγοντας για την υγεία.

Οι καφέδες φίλτρου, ο Ελληνικός και ο Arabica με Ganoderma Lucidum είναι ιδανικοί.
Πράσινο τσάι
Το πράσινο τσάι  προσφέρει  συνδυασμένα οφέλη από την καφεΐνη και τις κατεχίνες , ουσίες που φαίνεται να ενισχύουν  το μεταβολισμό για μερικές ώρες . Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού ωθεί το σώμα να κάψει 17 % περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια  μέτριας έντασης άσκησης, για ένα σύντομο χρονικό διάστημα .

Ιδανική λύση είναι το πράσινο τσάι σε συνδυασμό με το Ganoderma lycidum που υπάρχει και στην Ελληνική αγορά πλέον.
Αποφύγετε τις γρήγορες δίαιτες.
Είναι επικίνδυνες.
Οι δίαιτες, που αφορούν την κατανάλωση λιγότερων από 1.200 ( αν είστε γυναίκα ) ή 1.800 ( αν είστε άντρας ) θερμίδες την ημέρα, είναι καταστροφικές για όσους ελπίζουν να επιταχύνουν το μεταβολισμό τους .

Στην εισαγωγή αναφέρθηκα και στο πόσο έξυπνος είναι ο μεταβολισμός έχοντας κατά νου αυτό ακριβώς το πράγμα.

Αντιλαμβανόμενος ότι του περιορίσατε τις θερμίδες απότομα, αντανακλαστικά παίρνει μια αμυντική θέση και μειώνει την καύση τους στο ελάχιστο, γεγονός που το κληρονομείται επί μακρό χρονικό διάστημα.

Άλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από το φαινόμενο γιο, γιο που ενώ μπορέσαμε να χάσουμε 10 κιλά για παράδειγμα μέσα σε ένα μήνα, με το που χαλαρώσαμε τα πήραμε πίσω γρηγορότερα και με τόκο.

Ξεκινήστε την ημέρα σας με λεμονόνερο.
Το καλύτερο το άφησα για το τέλος.

Πίνοντας ένα ποτήρι ζεστό νερό με τον χυμό λεμονιού κάθε πρωί ενεργοποιείτε τον μεταβολισμό σας γρηγορότερα αποδεδειγμένα.

 

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα