Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014

Αχλάδι το Ελλήνικο.

Διατροφή
Το φρούτο που σε κάνει να απορείς γιατί δεν είναι στις πρώτες θέσεις της προτίμησης μας.
Πεντανόστιμο, πλούσιο σε βιταμίνη C & B6,  μα προ πάντων φρέσκο και Ελληνικό στην εποχή του.

Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.
Το αχλάδι είναι ο καρπός της αχλαδιάς.
Υπάρχουν και ποικιλίες αχλαδιών με σχήμα μήλου.
Τα αχλάδια εξωτερικά έχουν χρώμα ανοιχτό πράσινο, πρασινοκίτρινο, κιτρινωπό, ελαφρύ κίτρινο, πράσινο με κόκκινο ανάλογα με την ποικιλία.
Εσωτερικά η σάρκα τους είναι συνήθως λευκή πιο μαλακή από τα μήλα και πιο γλυκιά.

Υπάρχουν αρκετές ποικιλίες αχλαδιών.
Στην Ελλάδα οι κυριότερες είναι κρυστάλλια που το βάρος του κάθε αχλαδιού είναι από 100-130 γραμμάρια
Το χρώμα τους είναι κιτρινοπράσινο και η σάρκα τους λευκή.

Οι περίφημες κοντούλες , με μέτριου μεγέθους καρπό 60-90 γραμμαρίων.
Ελαφρύ πράσινου χρώματος εξωτερικά, με θαυμάσιο άρωμα και γεύση.
Δεν βρίσκονται εύκολα στις αγορές και η τιμή τους είναι λίγο τσουχτερή.
Είναι ευαίσθητες στη μεταφορά τους.

 
Τα βουτυράτα, με χρώμα κιτρινωπό εξωτερικά , αρκετά μεγάλα αχλάδια 120-160 γραμμάρια βάρος. Η σάρκα τους είναι μαλακή και η γεύση τους γλυκιά ελαφρώς βουτυράτη.

Τα αχλάδια μαζεύονται πριν ωριμάσουν καλά αλλά σε τέτοιο στάδιο ώστε στη συνέχεια η ωρίμανση να γίνει χωρίς να αλλοιωθεί η γεύση και το χρώμα τους.

Τρώγονται νωπά, γίνονται κομπόστες, χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική ,γίνονται μαρμελάδες. Περιέχουν βιταμίνη C, ασβέστιο, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φώσφορο και ποτάσιο.

Η Ελλάδα έχει την 6η θέση στην Ευρώπη στην παραγωγή με 140,000 τόνους ετησίως.


Διαβάστε ακόμα:
Φρούτα.  &  Πώς να παίρνετε όλες τις βιταμίνες από τα φρούτα και τα λαχανικά  & Τα πιο υγιεινά αποξηραμένα φρούτα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα