Ανακοίνωση: Λόγω τεχνικών προβλημάτων στο προσωπικό email το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς δεν έχω λάβει τα emails σας με αποτέλεσμα να μην έχετε πάρει απάντηση.

Παρακαλώ καλέστε στο 6942 598 834 ή ξανά στείλτε το email σας στο g.m.k.erisianos@gmail.com

×

Σάββατο, 8 Νοεμβρίου 2014

Τα μυστικά της φθινοπωρινής διατροφής

Διατροφή

Μια ματιά στα τρόφιμα της εποχής και στους τρόπους που συντελούν στη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού μας

Η αρχή μίας νέας εποχής για την διατροφή, προσφέροντας φρούτα και λαχανικά με μοναδική γεύση και ευεργετικές για την υγεία μας ιδιότητες.

«Η εποχιακή διατροφή έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης τόσο για την υγεία, όσο και την προστασία του περιβάλλοντος αφού η συντήρηση αλλά και η μεταφορά προϊόντων από περιοχές με διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες παρουσιάζουν έντονο αποτύπωμα. Επιπλέον η κατανάλωση εποχιακών προϊόντων εξυπηρετεί την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και προσφέρει διατροφικές επιλογές περισσότερο πλούσιες σε βιταμίνες και μικροστοιχεία» μας επισημαίνει ο Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Γιάννης Χρύσου, Γενικός Γραμματέας Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής. Ας δούμε όμως τα τρόφιμα της εποχής και πως συντελούν στη διατήρηση της καλής υγείας του οργανισμού μας:

«Μήλο και αχλάδι: είναι δύο φθινοπωρινά φρούτα, που μπορείτε να τα βρείτε στον μανάβη καθόλη την διάρκεια του χρόνου, αφού υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός ποικιλιών.
Την εποχή αυτή όμως είναι πιο γλυκά καλύπτοντας συχνά την ανάγκη για γλυκό, και τραγανά.
Επιλέγοντας τα, λαμβάνετε σημαντικές ποσότητες διαλυτών φυτικών ινών που αποδεδειγμένα εξυπηρετούν την μείωση την κακής χοληστερόλης και την βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος.

Σταφύλι: ανάλογα το είδος του, συλλέγεται μέχρι και τις αρχές του Νοέμβρη.
Η υψηλή περιεκτικότητα της σάρκας αλλά και του φλοιού του σε αντιοξειδωτικά, έχει καταστήσει το ίδιο αλλά και τα προϊόντα του, όπως το κόκκινο κρασί, μία ασπίδα έναντι των καρδιαγγειακών νόσων.
Τρώγεται εύκολα ακόμα και μακρυά από το σπίτι όπως την δουλειά ή την εκδρομή και είναι ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά.

Σύκα και ακτινίδια: τα σύκα συλλέγονται τον Αύγουστο αλλά και το πρώτο διάστημα του φθινοπώρου., ενώ τα ακτινίδια μέχρι και τον Δεκέμβριο.
Και τα δύο είναι πλούσια σε φυτοχημικά συστατικά και κυρίως τα σύκα γνωστά για την πολύ γλυκιά τους γεύση.
Με την πάροδο όμως των ετών έχουν μετατραπεί σε λειτουργικά τρόφιμα, χάρη στην υψηλή αποτελεσματικότητα τους στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Ρόδια: Ένα φρούτο με πολύ ιδιαίτερη μορφή αλλά και ιδιότητες.
Τα αποτελέσματα είναι πολύ ισχυρά και υποδεικνύουν συστατικά του ροδιού ως φύλακες έναντι της καρδιακής προσβολής και του καρκίνου του παχέος εντέρου και του στήθους. Χρησιμοποιήστε το σαν φρούτο, σαν topping στο γιαούρτι σας ή συστατικό στην σαλάτα σας.

Λάχανο και κουνουπίδι: ανήκουν και τα δύο στην ίδια οικογένεια, εκείνη των σταυρανθών. Περιέχουν διάφορες βιταμίνες και μέταλλα σε σημαντικές ποσότητες, αλλά έμφαση πρέπει να δώσουμε στην περιεχόμενες γλυκοσινολάτες, φυτοχημικά συστατικά με έντονη δράση κατά διαφόρων μορφών καρκίνου.

Πράσα: το φθινόπωρο είναι η καλύτερη εποχή τους. Ε
ίναι ξαδέρφια με τα κρεμμύδια με παρόμοιες ιδιότητες. Συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και περιέχουν σημαντικές ποσότητες πρεβιοτικών συστατικών, ουσιών που συμβάλλουν ανάπτυξη και θρέψη ευεργετικών μικροοργανισμών στον εντερικό αυλό.
 
 
Γλυκιά κολοκύθα και γλυκοπατάτες: σύμφωνα με την σύσταση του κατατάσσονται και τα δύο αυτά τρόφιμα στην κατηγορία των αμυλούχων λαχανικών, αφού περιέχουν σημαντικές ποσότητες υδατανθράκων.

Επιπλέον όμως είναι πλούσιες σε β-καροτένιο που μπορεί να μετατραπεί σε ρετινόλη και να συμβάλλει στην ομαλή κυτταρική ανάπτυξη και όραση.
Επιπλέον η γλυκιά κολοκύθα είναι ένα λαχανικό πλούσιο σε α-λινολενικό οξύ, ένα ω-3 λιπαρό οξύ, που η σύγχρονη διατροφή του ανθρώπου υπολείπεται σημαντικά.
Στην μειωμένη πρόσληψη τους έχουν αποδοθεί πολλά από τα σύγχρονα προβλήματα υγείας. Να αναφέρουμε όμως ότι είναι ένα λαχανικό που δεν συνηθίζουμε να καταναλώνουμε στην Ελλάδα, αλλά δεν χάνετε τίποτα να το δοκιμάσετε.

Αν δεν συνηθίζετε να καταναλώνετε ορισμένα από τα φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου, προσπαθήστε να δοκιμάσετε ξανά.
Μην θεωρείτε απίθανο να αλλάξετε γνώμη.
Να γνωρίζετε ότι οι γευστικές προτιμήσεις του ανθρώπου αλλάζουν με την πάροδο της ηλικίας» καταλήγει ο κ. Χρύσου.


πηγή:  .protothema.gr/ Σοφία Νέτα




Διαβάστε ακόμα: Πώς να παίρνετε όλες τις βιταμίνες από τα φρούτα και τα λαχανικά 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα