Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

10 + τρόποι να διατηρήσουμε την υγεία μας.


10 + τρόποι να διατηρήσουμε τα κιλά μας στα φυσιολογικά πλαίσια.

Θα κλείσουμε την εβδομάδα μας με το πρόβλημα των περιττών κιλών που λίγο πολύ μας απασχολεί όλους τέτοια εποχή.

Το ιδανικό βέβαια θα είναι να έχουμε ρυθμισμένο τον μεταβολισμό μας και σταθερά κιλά χειμώνα καλοκαίρι, αλλά κύρια περνώντας τα χρόνια το πρόβλημα της εύκολης αύξησης των κιλών και η δυσκολία να τα χάσουμε είναι γεγονός.

 
Ένας μοναδικός τρόπος για να μην συμβεί αυτό είναι να ακολουθήσουμε ένα χαλαρό πρόγραμμα στην διατροφή μας, χωρίς στερήσεις ναι μεν αλλά με ένα γενικότερο μετρό πάντα.


        I.            Σταθερότητα στο ωράριο των γευμάτων.

Είναι σημαντικό γενικά για τον οργανισμό να μπορούμε να έχουμε ένα σταθερό πρόγραμμα των γευμάτων μας την ημέρα που θα συμπεριλαμβάνει, πρωινό, πρόγευμα, κυρίως γεύμα, απογευματινό, βραδινό.

Το πρόγραμμα σαφέστατα θα συμπεριλαμβάνει και τις ποσότητες που πρέπει να είναι σταθερές.

 
      II.            Συνδυασμός των τροφών.

Συχνά έχω αναφερθεί στους συνδυασμούς των τροφών που πρέπει να κάνουμε.

Δηλαδή όχι άμυλο στο άμυλο, όχι πρωτεΐνη στην πρωτεΐνη κτλ.

Αν εξαιρέσουμε τα όσπρια, στα υπόλοιπα μενού η βάση μας θα πρέπει να είναι φρέσκια σαλάτα εποχής.

Τέλος, χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο ως βάση.

 

    III.            Προτιμούμε το ψωμί ολικής αλέσεως.

Γενικά το ψωμί ενοχοποιείται για την αύξηση κηλών, όμως και από την άλλη είναι απαραίτητο αρκεί να μην γίνεται κατάχρηση.

Ιδανικό είναι να χρησιμοποιούμε μαύρο ψωμί, ή ολικής αλέσεως που συμπεριλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά του.

 
    IV.            Περιλαμβάνουν τα μενού μας τα πάντα.

Ένα σύνηθες φαινόμενο σε εμάς τους Έλληνες είναι το κρέας να αποτελεί την καθημερινή μας διατροφική συνήθεια και να έπονται τα άλλα.

Λάθος, η διατροφή μας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τα πάντα. Όσπρια, λαχανικά, ψαρί κτλ.

 
      V.            Περιορισμός στο αλκοόλ.

Η καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ σε μικρές ποσότητες κλινικά έχει αποδιωχθεί ( Κύρια το κόκκινο κρασί και η μπύρα ) ωφέλιμη για την υγεία μας.

Όμως η υπερβολή που χαρακτηρίζει αρκετούς και μάλιστα σε σκληρά ποτά ( Ούζο, ουίσκι, τσίπουρο κτλ )  είναι άκρως βλαβερή για δυο λόγους.

Αφενός επιβαρύνουμε το καρδιαγγειακό μας σύστημα και το συκώτι, αλλά και άφτεροι συμβάλει στην πρόσθεση κιλών.

Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα, ή μια 330 ml δεν είναι το πρόβλημα.

 
    VI.            Δεν ξαπλώνουμε αμέσως μετά το γεύμα.

Άλλη συνήθεια των Ελλήνων είναι αμέσως μετά το κυρίως γεύμα να ξαπλώνουμε.

Σίγουρα δεν προτείνω το να αρχίσουμε το τρέξιμο, αλλά ας δώσουμε στον οργανισμό μας τον χρόνο να ταξινομήσει τα θρεπτικά συστατικά και όχι να τον αναγκάσουμε να τα μετατρέψει σε λίπος.



  VII.            Περιορίζουμε την ζάχαρη.

Η ζάχαρη γενικά είναι ένοχη για την πρόσθεση κιλών και μάλιστα σε οποιανδήποτε μορφή της. ( Στα γλυκά αλλά και στον καφέ  )

Καλό είναι να την περιορίσουμε και ένας τρόπος είναι να μάθουμε να πίνουμε τον καφέ μας σκέτο.

 

VIII.            Δεν σηκωνόμαστε από το τραπέζι υπερβολικά χορτασμένη.

Αλήθεια πόσο δύσκολο είναι να σηκωθούμε από το τραπέζι απλά χορτασμένοι ?

Προσφιλή συνήθεια είναι ορισμένων, αν δεν δουν όλα τα πιάτα άδεια να μην λένε να σταματήσουν να τρώνε.

Μικρότερες μερίδες είναι η πρόταση μας και στο δικό μας πιάτο, αλλά και στα συνοδευτικά.



    IX.            Μετά την δύση του ηλίου δεν υπάρχει γεύμα.

Κλασική συμβουλή αυτή διεθνώς, αλλά έλα που τα εστιατόρια στην Ελλάδα σχεδόν διανυκτερεύουν.

Πραγματικά το βραδινό φαγητό που αγγίζει σε ποσότητα το κυρίως γεύμα είναι ότι χειρότερο για να πάρουμε κιλά.



      X.            Καθημερινή άσκηση.

Εδώ είναι ουσιαστικά το μυστικό της διατήρησης όχι μόνο του σωματικού μας βάρους στα λογικά επίπεδα, αλλά γενικότερα της υγείας.

Δυστυχώς η ζωή μας στις μεγαλουπόλεις πέρα των άλλων μας έβγαλε και εκτός κάθε σωματικής άσκησης, όπου αυτό έχει σαν αποτέλεσμα επιβάρυνση πάνω από όλα στο καρδιαγγειακό μας σύστημα,  στην συσσώρευση λίπους, στην κατακράτηση υγρών και ουσιαστικό στην επιβάρυνση της υγείας μας γενικότερα.

Έστω και καθημερινό βάδισμα σε επίπεδο mars είναι η απαραίτητη προϋπόθεση και στην απώλεια σωματικού βάρους.

Παράλληλα σήμερα ξέρουμε και τα ευεργετήματα της φύσης οπότε αν θέλουμε να προστατεύουμε τους εαυτούς μας και την οικογένεια μας επιβάλετε να προσαρμοστούμε σε αυτά.

Για εμένα προσωπικά, το GanodermaLucidum ή Reishi Gano  επιεικώς είναι επιβεβλημένο για τον κάθε ένα μας και ανεξάρτητα από τον τρόπο που έχουμε επιλέξει να το λαμβάνουμε.

 

 

Γιώργος Ερισιάνος Κυριακού.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα