Τετάρτη, 29 Ιανουαρίου 2014

Γερά παιδιά και χωρίς κρέας;

Η προσωπική μου άποψη:

Δεν κάνω τίποτα ενάντια
στην φύση.
 
Ο άνθρωπος ανήκει σε εκείνη την κατηγορία των παμφάγων και αυτό δεν έγινε τυχαία ούτε του προέκυψε κατά την εξέλιξη του.
 
Όπως σε ένα πρόβατο δεν μπορείς να του αλλάξεις το είδος της διατροφής του και από χορτοφάγο να το κανείς σαρκοφάγο, ή παμφάγο, το ίδιο ισχύει και για τον άνθρωπο.
 
Τέλος απλά θα θυμίσω σε όλους, όσες απόπειρες και αν έγιναν από τον άνθρωπο να παρέμβει στην φυσική αλυσίδα διατροφής βοοειδών και αιγοπροβάτων αποδειχτήκαν μοιραίες.  ( Σπογγώδης εγκεφαλοπάθεια, στρέψη στομάχου, τερατογενέσεις και άλλες ) 

Τι λένε όμως οι ειδικοί


Είναι γεγονός ότι τα φυτικά προϊόντα προσφέρουν ωφέλιμες ουσίες όπως βιταμίνες, μέταλλα και άπεπτες φυτικές ίνες.

Αναμφισβήτητο είναι επίσης ότι τα κορεσμένα λίπη και η χοληστερόλη, αιτίες πολλών παθήσεων όπως η παχυσαρκία και η υψηλή αρτηριακή πίεση, σχεδόν δεν υπάρχουν στη διατροφή των χορτοφάγων.                         Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη ότι οι χορτοφάγοι πάσχουν πολύ σπανιότερα από παχυσαρκία και υπέρταση και εμφανίζουν σε μικρότερο ποσοστό διαβήτη και καρδιαγγειακές παθήσεις.

Όποιος, όμως, αποφασίσει να μην καταναλώνει ζωικά προϊόντα, πρέπει να υποκαταστήσει επαρκώς συγκεκριμένες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Αυτές οι ουσίες είναι πολύ σημαντικές ειδικά για τη σωματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών.

Τέτοιες ουσίες είναι μεταξύ άλλων η βιταμίνη B12, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος και τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Πολλή προσοχή στους αυστηρά χορτοφάγους


Η χορτοφαγία με γάλα και αυγά δεν είναι καθόλου προβληματική ακόμη και στην παιδική ηλικία» επισημαίνει ο Μάρτιν Κλάσεν, παιδίατρος  γαστρεντερολόγος κλινικής στη Βρέμη.

Ωστόσο, ο ίδιος βλέπει επικριτικά την αυστηρή χορτοφαγία, το λεγόμενο βιγκανισμό, καθώς θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο είναι δύσκολο να καλυφθούν οι αυξημένες παιδικές ανάγκες σε βιταμίνη Β12 και σίδηρο.

Το να είναι κανείς χορτοφάγος δεν σημαίνει απλά να μην τρώει κρέας και ζωικά προϊόντα, αλλά να αντικαταστήσει αυτά με ισορροπημένη φυτική διατροφή» εξηγεί η Σίλκε Ρεστεμάγερ από τη Γερμανική Διατροφική Εταιρία (DGE).

Όπως διευκρινίζει, η κατανάλωση κρέατος υπερβαίνει κατά κανόνα τις ανάγκες σε πρωτεΐνες και θερμίδες.

Ως εκ τούτου, η Ρεστεμάγερ θεωρεί ότι η χορτοφαγία συνιστάται και για παιδιά, σημειώνοντας ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα δημητριακά και οι ξηροί καρποί είναι καλές πηγές για τη λήψη των απαραίτητων αμινοξέων.


Είναι γεγονός ότι τα φυτικά προϊόντα προσφέρουν ωφέλιμες ουσίες όπως βιταμίνες, μέταλλα και άπεπτες φυτικές ίνες.

Αναμφισβήτητο είναι επίσης ότι τα κορεσμένα λίπη και η χοληστερόλη, αιτίες πολλών παθήσεων όπως η παχυσαρκία και η υψηλή αρτηριακή πίεση, σχεδόν δεν υπάρχουν στη διατροφή των χορτοφάγων.

Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη ότι οι χορτοφάγοι πάσχουν πολύ σπανιότερα από παχυσαρκία και υπέρταση και εμφανίζουν σε μικρότερο ποσοστό διαβήτη και καρδιαγγειακές παθήσεις.

Όποιος, όμως, αποφασίσει να μην καταναλώνει ζωικά προϊόντα, πρέπει να υποκαταστήσει επαρκώς συγκεκριμένες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

Αυτές οι ουσίες είναι πολύ σημαντικές ειδικά για τη σωματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών.

Τέτοιες ουσίες είναι μεταξύ άλλων η βιταμίνη B12, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος και τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Άρθρα

σχετικά άρθρα